– Послугу Twój e-PIT ми надаємо платникам податків уже втретє, але цього року вона є частиною e-Urzędu Skarbowego — інтернет-сервісу Міністерства фінансів і Krajowej Administracji Skarbowej. Це розвиток ідеї Twój e-PIT: зручних, безпечних і легкодоступних послуг, які полегшують життя нашим клієнтам, — повідомляє міністр фінансів, фондів і регіональної політики Tadeusz Kościński.
– 1 лютого цього року ми запустили e-Urząd Skarbowy, який користується великою популярністю. До нього вже увійшли майже пів мільйона платників податків. Подано понад 3,2 тисячі різних листів. 35 тисяч осіб скористалися можливістю переглянути свій штраф, а 32 тисячі осіб сплатили податки в електронному вигляді, — говорить очільниця Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.
Twój e-PIT — одна з найпопулярніших електронних послуг польської адміністрації. Торік майже половину з 18,3 мільйона електронних декларацій PIT було подано через неї. — Сподіваємося, що у 2021 році поб'ємо цей рекорд. Завдяки Twój e-PIT платники податків можуть розрахувати податок у зручному місці та в зручний час, без необхідності відвідувати податкову інспекцію, — наголошує міністр Kościński.
Як KAS допомагає платникам податків?
– Платники податків, які скористаються послугою Twój e-PIT, можуть розраховувати на простіше річне декларування податків. Підготовлені KAS декларації PIT враховуватимуть податкову пільгу на дітей або звільнення від PIT для осіб віком до 26 років. Усі, хто подасть PIT в електронному вигляді, зокрема через послугу Twój e-PIT, отримають повернення податку у скорочений строк — 45 днів, — говорить заступниця міністра Rzeczkowska.
Krajowa Administracja Skarbowa підготувала для платників податків їхні річні декларації на підставі наявних у неї даних. У послузі Twój e-PIT найчастіше заповнюються річні декларації PIT-37 і PIT-38.
Особи, які не ведуть підприємницької діяльності, можуть скористатися деклараціями, підготовленими на бланках PIT-28 і PIT-36 (однак декларації, доступні в послузі, потрібно буде самостійно доповнити даними про доходи від підприємницької діяльності та спеціальних підрозділів сільськогосподарського виробництва).
Також буде доступна заява про передачу 1% податку організації суспільної користі — PIT-OP.
Про які строки потрібно пам'ятати?
До 30 квітня 2021 року платники податків можуть перевірити та змінити або затвердити свої декларації в сервісі Twój e-PIT. Після цього KAS автоматично прийме декларації PIT-37 і PIT-38, які підготувала на підставі наявних даних. Завдяки цьому PIT буде подано вчасно, навіть якщо платник податків не здійснить жодних дій. Декларацію PIT-28 за 2020 рік можна подавати в сервісі Twój e-PIT до 1 березня 2021 року.
Увага! Річна декларація PIT-28 і PIT-36 (на відміну від декларацій PIT-37 і PIT-38) не буде автоматично прийнята після 30 квітня 2021 року. Потрібно пам'ятати, щоб перевірити та доповнити цю декларацію, а потім затвердити її й завантажити Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Як користуватися послугою Twój e-PIT?
Доступ до послуги можливий виключно через e-Urząd Skarbowy на сайті podatki.gov.pl. Вхід до e-Urzędu Skarbowego (e-US) за допомогою Profilu Zaufanego (PZ), електронного посвідчення особи або через електронний банкінг дає змогу користуватися послугою Twój e-PIT.
До самої послуги також можна буде увійти за податковими даними, вказавши:
- PESEL (або NIP і дату народження),
- суму доходу з декларації за 2019 рік,
- суму доходу з однієї з довідок від платників за 2020 рік (наприклад, з PIT-11 від роботодавця), а також підтвердивши сумою переплати/податку до сплати з декларації за 2019 рік.
Платники податків, які отримали інформацію від пенсійного органу (PIT-40A) і у 2019 році не подавали декларацію самостійно, повинні вказати суму переплати/податку до сплати з PIT-40A. (Найближчим часом планується запустити вхід до e-Urzędu Skarbowego та послуги Twój e-PIT також через застосунок mObywatel).
Платник податків, який користується послугою, може доповнити підготовлену для нього KAS декларацію та врахувати належні йому відрахування, наприклад пожертви, зокрема пов'язані з COVID-19, реабілітаційну пільгу, пільгу на інтернет, термомодернізаційну пільгу, внески на індивідуальний рахунок пенсійного забезпечення (IKZE) або відрахування житлових витрат. Він також може задекларувати передачу 1% свого податку будь-якій обраній Організації суспільної користі.
У сервісі Twój e-PIT платникам податків, у яких за результатами розрахунку PIT виникне податок до сплати, буде вказано їхній мікрорахунок для сплати податків, щоб зручно здійснити оплату онлайн.
Якщо декларацію, з якої випливає податок до сплати, буде прийнято автоматично, податкова інспекція до 31 травня 2021 року надішле платнику податків інформацію про суму податку до сплати.
KAS додає:
Twój e-PIT працює цілодобово, і ним можна користуватися на будь-якому пристрої, підключеному до інтернету. Окрім річного розрахунку PIT, у сервісі Twój e-PIT платники податків можуть також користуватися системою e-Deklaracje.
Усю інформацію, пов'язану з розрахунком податку PIT за 2020 рік, платники податків знайдуть на сайті podatki.gov.pl у спеціальному розділі: Twój e-PIT.