– Podpisana dziś [30 sierpnia – przyp. istotne.pl] umowa pozwala nam wkroczyć w kolejny etap tej inwestycji. Następnym krokiem jest studium planistyczno-prognostyczne, które pozwoli określić zakres i koszty rewitalizacji oraz umożliwi otrzymanie dofinansowania z rządowego programu Kolej Plus – mówi marszałek Cezary Przybylski. – Wpięcie Bogatyni i okolicznych miejscowości w siatkę połączeń kolejowych jest dla nas niezwykle istotne. Jako samorząd województwa systematycznie przejmujemy dotychczas nieużywane linie od PKP i po przeprowadzeniu niezbędnych prac modernizacyjnych będziemy uruchamiać na nich połączenia pasażerskie.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął już 19 z planowanych 22 nieczynnych linii kolejowych.
Sfinansowanie inwestycji będzie możliwe dzięki współpracy samorządu województwa i samorządu Bogatyni. Koszt oszacowano na 1,4 mln złotych, samorządy podzielą się nim po połowie. UMWD:
Z uwagi na brak woli współpracy ze strony większości lokalnych samorządów: Miasta Zgorzelec, Gminy Zgorzelec, Gminy Sulików oraz Powiatu Zgorzeleckiego przy projekcie rewitalizacji kolejowej realizacja dokumentacji dla II etapu naboru została czasowo wstrzymana. Jedynie Gmina Bogatynia od początku wyrażała zainteresowanie i wolę współpracy przy tym ważnym społeczne projekcie. Dzięki uchwale samorządu Bogatyni o zabezpieczeniu środków finansowych w wymaganej kwocie województwo dolnośląskie kontynuuje również kompletowanie dokumentacji dla tego projektu.
– Decyzja władz regionu o rewitalizacji tej linii niezwykle nas cieszy. Podpisana dziś z marszałkiem umowa zbliża nas do zrealizowania tej istotnej dla Bogatyni inwestycji. Dziękuję wszystkim, którzy wspierali ten projekt i wierzę, że dzięki współpracy z samorządem województwa i rządem uda nam się go sprawnie zrealizować – dodaje Wojciech Dobrołowicz, burmistrz Bogatyni.