З 1 січня 2026 р. змінюється розмір ставок плати за поводження з комунальними відходами в гміні Болеславець

Війт гміни Болеславець повідомляє, що 24 вересня 2025 р. Рада гміни ухвалила рішення:

  • № XV/74/2025 щодо фіксованої ставки плати за поводження з комунальними відходами для нерухомості, на якій розташований літній будиночок, або іншої нерухомості, що використовується для рекреаційно-відпочинкових цілей;
  • № XV/75/25 щодо детального способу та обсягу надання послуг зі збирання комунальних відходів від власників нерухомості та поводження з цими відходами в обмін на сплачену власником нерухомості плату за поводження з комунальними відходами;
  • № XV/76/25 щодо методу визначення плати за поводження з комунальними відходами, встановлення ставки цієї плати для нерухомості, у якій проживають мешканці, а також щодо звільнення від частини плати за поводження з комунальними відходами власників нерухомості, забудованої одноквартирними житловими будинками, які компостують біовідходи, що є комунальними відходами, у домашньому компостері;
  • № XV/77/25 щодо Правил підтримання чистоти та порядку на території гміни Болеславець.

Після набуття чинності зазначеними рішеннями, у I кварталі 2026 р., власникам нерухомості буде надіслано повідомлення про розмір плати за поводження з комунальними відходами, розрахований на підставі даних, зазначених у раніше поданих деклараціях, і нових ставок плати, визначених у зазначених рішеннях.

Ставки плати

Відповідно до зазначених рішень, з 1 січня 2026 р. щомісячні ставки плати за поводження з комунальними відходами становитимуть:

  • для нерухомості, у якій проживають мешканці:
  1. 35,00 злотих /місяць від одного мешканця, який проживає у відповідній нерухомості, — базова ставка;
  2. 70,00 злотих /місяць від кожного мешканця, який проживає у відповідній нерухомості, — підвищена плата у разі невиконання обов’язку роздільного збирання відходів;
  3. Звільнення від частини плати за поводження з комунальними відходами власників нерухомості, забудованої одноквартирними житловими будинками, які компостують біовідходи що є комунальними відходами, у домашньому компостері, у розмірі 1,00 злотого на місяць від кожного мешканця, який проживає у відповідній нерухомості;
  • для нерухомості, на якій розташований літній будиночок, або іншої нерухомості, що використовується для рекреаційно-відпочинкових цілей:
  1. 316,17 злотих фіксовано за рік — базова ставка;
  2. 1266,84 злотих фіксовано за рік — підвищена плата у разі невиконання обов’язку роздільного збирання відходів

Для нерухомості, у якій не проживають мешканці, ставка залишається без змін відповідно до рішення № XXX/308/22 Ради гміни Болеславець від 20 квітня 2022 р. і становить:

  1. 25,00 злотих (× коефіцієнт частоти вивезення на місяць) за контейнер або мішок об’ємом 120 л — базова ставка;
  2. 50,00 злотих (× коефіцієнт частоти вивезення на місяць) за контейнер або мішок об’ємом 240 л — базова ставка;
  3. 230,00 злотих (× коефіцієнт частоти вивезення на місяць) за контейнер або мішок об’ємом 1100 л — базова ставка;
  4. 100,00 злотих (× коефіцієнт частоти вивезення на місяць) за контейнер або мішок об’ємом 120 л — підвищена плата у разі невиконання обов’язку роздільного збирання відходів;
  5. 200,00 злотих (× коефіцієнт частоти вивезення на місяць) за контейнер або мішок об’ємом 240 л — підвищена плата у разі невиконання обов’язку роздільного збирання відходів;
  6. 920,00 злотих (× коефіцієнт частоти вивезення на місяць) за контейнер або мішок об’ємом 1100 л — підвищена плата у разі невиконання обов’язку роздільного збирання відходів.

Розмір плати за поводження з комунальними відходами на території гміни Болеславець для житлової та літньої/рекреаційної нерухомості не переглядався понад 5 років. Зростання витрат, спричинене головним чином підвищенням мінімальної заробітної плати, вартості енергії, пального та загальною інфляцією, яка за останні п’ять років у сукупності перевищила 40%, так само впливає на галузь поводження з відходами, як і на інші галузі економіки Польщі. Тому перегляд зазначених ставок став обґрунтованим, щоб хоча б частково зменшити розмір доплати, яку гміна покриває з інших бюджетних коштів, а не зі сплаченої плати за поводження з комунальними відходами. Лише у 2024 році ця різниця становила 1 634 396,16 злотих, а нині оцінюється на рівні 2 401 000,00 злотих.

Управління:

Нагадуємо, що роздільно зібрані відходи слід зберігати в контейнерах відповідного кольору згідно з Розпорядженням Міністра клімату та довкілля від 10 травня 2021 р. про спосіб роздільного збирання окремих фракцій відходів.

Хто не повинен подавати декларацію, а хто повинен?

Змінені ставки плати не передбачають необхідності подання нової декларації. Нову декларацію про плату за відходи повинні подати лише власники нерухомості, які мають змінити дані в декларації або хочуть скористатися частковим звільненням від плати, заявивши про наявність компостера. Скористатися зазначеним звільненням у розмірі 1 злотого можуть лише власники нерухомості, забудованої одноквартирними житловими будинками, і це унеможливлює вивезення біовідходів компанією, яка займається вивезенням відходів.

Власники нерухомості, для яких ставки змінилися, зокрема управителі житлових кооперативів та житлових спільнот, після набуття чинності зазначеними рішеннями в I кварталі 2026 р. отримають повідомлення з новим розміром плати. У такому разі немає необхідності подавати нову декларацію. Розмір плати, зазначений у повідомленні, діє до зміни даних, що впливають на розмір плати, і подання власником нерухомості нової декларації. Власники нерухомості сплачують плату за поводження з комунальними відходами в розмірі, зазначеному в повідомленні, на вказаний у ньому індивідуальний номер рахунку.

Власники нежитлової нерухомості не отримають зазначеного повідомлення, оскільки ставки плати для цієї нерухомості не змінюються. Номер рахунку, на який власники цієї нерухомості повинні сплачувати плату з цього приводу, також не змінюється.

Про всі зміни даних слід повідомляти на бланку декларації до 10-го числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася зміна даних, в Управлінні гміни Болеславець, кабінет № 7.

Гміна:

Водночас повідомляємо, що в разі обґрунтованих сумнівів щодо правильності даних, зазначених у декларації, Управління вимагатиме надати пояснення з цього питання, а також подати нову декларацію про розмір плати за поводження з комунальними відходами, яка відображає фактичний стан відповідно до дійсності. Невиконання цього обов’язку призводить до ухвалення адміністративного рішення, що визначає розмір заборгованості та відсотків.

Термін сплати плати за поводження з комунальними відходами

Терміни сплати залишаються без змін:

  • для нерухомості, у якій проживають мешканці, щоквартально:
  1. за I квартал — до 15 березня відповідного року;
  2. за II квартал — до 15 червня відповідного року;
  3. за III квартал — до 15 вересня відповідного року;
  4. за IV квартал — до 15 грудня відповідного року;
  • для нерухомості, у якій не проживають мешканці, щоквартально і утворюються комунальні відходи, до 15 числа місяця;
  • для нерухомості, на якій розташований літній будиночок, або іншої нерухомості, що використовується для рекреаційно-відпочинкових цілей, до 15 жовтня календарного року, якого стосується обов’язок сплати.

Управління: — Нагадуємо, що плату слід сплачувати без вимоги у зазначені вище строки.