Rekrutacja i selekcja pracowników
Kiedy myślimy o współpracy z agencją doradztwa personalnego, najczęściej jako pierwsze przychodzą nam do głowy usługi HR z zakresu rekrutacji i selekcji pracowników. Jest to ważny obszar działalności tego typu firm, a wiele agencji specjalizuje się właśnie w tym zakresie. Dzięki temu mogą oferować swoim klientom nowoczesne narzędzia służące pozyskiwaniu i zatrudnianiu najbardziej atrakcyjnych kandydatów na rynku.
Usługi HR z zakresu rekrutacji mogą być przydatne zwłaszcza dla firm działających w branżach, w których panuje silny rynek pracownika. Liczba specjalistów jest tam mocno ograniczona, a konkurencja walczy o kandydatów. W takich sytuacjach tradycyjne metody okazują się nieskuteczne. Profesjonalne usługi HR obejmują przygotowanie całego procesu rekrutacji, od stworzenia profilu idealnego kandydata, przez dopasowanie właściwych kanałów dotarcia, po dobór odpowiednich metod selekcji.
Agencja może również zaproponować bardzo zaawansowane usługi HR, takie jak np. Executive Search, czyli metodę stosowaną w rekrutacji kadry zarządzającej.
Outsourcing kadr i płac
Jedną z najpopularniejszych usług HR w ostatnich latach jest Payroll, czyli outsourcing kadr i płac. Wydzielanie pewnych obszarów działalności firmy na zewnątrz staje się w Polsce coraz popularniejszym modelem biznesowym głównie ze względu na oszczędności, jakie ze sobą niesie. Payroll obejmuje administrowanie wynagrodzeniami czy zarządzanie dokumentacją pracowniczą. Taki model pozwala firmie skupić się na kluczowych celach i usprawnia działanie organizacji. Dlatego na tego typu usługi HR decydują się zarówno małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa na różnych etapach rozwoju.
Employer Branding
Usługi HR z zakresu Employer Brandingu zyskują na popularności od kiedy pracodawcy zdali sobie sprawę z tego, że świadome budowanie marki pracodawcy znacznie podnosi efektywność rekrutacji oraz osiąganie celów biznesowych. Employer Branding obejmuje działania skierowane do wewnątrz i na zewnątrz firmy, służące pozyskiwaniu najbardziej wartościowych kandydatów i zatrzymanie w organizacji najlepszych pracowników. Mowa tu nie tylko o przyjaznym środowisku pracy i atrakcyjnym wynagrodzeniu czy benefitach. O marce pracodawcy świadczy także planowanie ścieżek rozwoju, programów szkoleń, sprawne procesy rekrutacji oraz rodzaj komunikacji.
Tego typu usługi HR są przeznaczone dla firm, które nie wdrożyły jeszcze świadomej polityki Employer Branding i zauważają problemy płynące z jej braku. To na przykład trudności w pozyskaniu interesujących kandydatów, duże rotacje, czy spadek motywacji i zaangażowania wśród pracowników.
Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: https://hrk.pl/pl/dla-klienta