Znikną „najdłuższe schody Europy”. Remont ostatniego odcinka A18 coraz bliżej

A18
fot. GDDKiA Poznaliśmy już wszystkich wykonawców zainteresowanych przebudową i dostosowaniem ponad 21 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady na odcinku od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice. Wpłynęły cztery oferty.
istotne.pl 183 a18, gddkia

Reklama

Najniższą ofertę na kwotę 258 700 000,01 zł złożyło konsorcjum firm Kobylarnia S.A. (lider), Mirbud S.A. (partner), Budpol Sp. z o.o. (partner). Budżet zamawiającego wynosi 278 356 266,22 zł.

Pozostałe oferty:

  • 259 499 388,99 zł, Budimex S.A.
  • 260 847 040,97 zł, Strabag Sp. z o.o.
  • 291 521 437,50 zł, Max Bogl Polska Sp. z o.o. (lider), Max Bogl Stiftung & Co. KG (partner).

– Zgodnie z naszymi deklaracjami południowa jezdnia autostrady A18, złośliwie nazywana „najdłuższymi schodami Europy”, zostanie wreszcie przebudowana. Realizacja tego zadania trwa już na odcinku od granicy do Iłowej, zbliżamy się do momentu, gdy prace ruszą od Iłowej do węzła na autostradzie A4 w Krzyżowej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jakie zadania będzie miał wykonawca?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad:

Południowa jezdnia drogi krajowej nr 18 oraz jej otoczenie zostanie przebudowane. W zakres inwestycji wchodzi rozbiórka istniejącej, betonowej jezdni południowej o szerokości 9,5 m i budowa nowej betonowej nawierzchni o szerokości 11 m. Ponadto przebudowane zostaną dwa węzły (Luboszów i Golnice), a także zbudowane pasy włączania i wyłączania do MOP Świętoszów Południe. Przewidujemy również wyposażenie autostrady A18 we wszystkie niezbędne elementy ochrony środowiska, w tym w górne przejścia dla zwierząt. Zadanie będzie realizowane w formule „Buduj”.

Kiedy inwestycja się zakończy?

Czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wynosi 25 miesięcy. (Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące). Zakończenie robót planowane jest w 2023 r.

Urząd:

Głównym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu jazdy oraz dostosowanie drogi krajowej nr 18 (na odcinku Olszyna – Golnice o długości ponad 70 km) do standardów sieci drogowej o parametrach autostradowych.

Reklama