Konkurs został zorganizowany z okazji Światowego Roku Fizyki. Zadaniem nauczycieli było napisanie scenariusza lekcji dotyczącej teorii względności Einsteina. W pierwszym etapie komisja konkursowa oceniała napisany przez Joanną Misiurę scenariusz lekcji i prezentację komputerową na temat prędkości i czasu w szczególnej teorii względności. Scenariusz się spodobał i Joanna Misiura, wraz z 9 innymi nauczycielami z całej Polski, została zakwalifikowana do drugiego etapu.
Do współpracy nad nowym, finałowym scenariuszem nauczycielka zaprosiła uczniów i absolwentów zainteresowanych fizyką. Grupa uczniów z I LO brała udział w lekcji przeprowadzonej w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Jeleniej Górze. Scenariusz lekcji dotyczył tym razem energii przemian jądrowych. W czasie przygotowań do drugiego etapu współpracy z piszącą scenariusz Joanną Misiurą podjęli się również inni nauczyciele: Irena Bazan, Dorota Chrzanowska i Sławomir Zimniak, wszyscy również z I LO.
Finałowy scenariusz uwzględniał wykorzystanie tablicy interaktywnej, rzutnika i komputera. Wraz z dziewięcioma innymi projektami był on omawiany przed komisją konkursową na początku czerwca w Warszawie. Wśród kryteriów oceny scenariusza była nie tylko strona merytoryczna i dydaktyczna, ale także wykorzystanie możliwości edukacyjnych regionu i umiejętność współpracy nauczyciela w środowisku szkolnym i pozaszkolnym. Komisja konkursowa uznała, że najlepszy scenariusz przygotowała Joanna Misiura. Nagrody, tablica interaktywna (urządzenie o wyglądzie dużej tablicy, współdziałającej z komputerem i projektorem multimedialnym, pełni rolę wielkiego monitora, który reaguje na dotyk specjalnego pióra) i rzutnik, zostaną wręczone podczas uroczystego Zjazdu Fizyków Polskich we wrześniu tego roku w Warszawie.
Organizatorem konkursu były Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne oraz Polskie Towarzystwo Fizyczne.
(informacja własna)