Подарунки, які передаються з різних нагод, у податковому законодавстві вважаються даруванням. Тому отримані подарунки на перше причастя слід оцінювати відповідно до положень закону про податок на спадщину та дарування. — Не можна однозначно стверджувати, що нам не потрібно повідомляти про жоден подарунок на перше причастя та сплачувати з нього податок. Про те, чи потрібно декларувати отримані подарунки на перше причастя, вирішуватимуть їхня вартість, а також ступінь спорідненості між дарувальником і обдарованим.
Відповідно до закону про податок на спадщину та дарування існують визначені суми, у межах яких дарування не оподатковуються. Зазвичай подарунки, отримані з нагоди першого причастя, не перевищують установлених законом лімітів, тому податком не обкладаються. Однак не можна вважати це правилом, тому варто окремо перевірити подарунок від кожного гостя — радить Monika Piątkowska — податкова консультантка в e-pity.pl.
Скільки можна отримати без податку? Ліміти у трьох податкових групах
— Відповідно до закону про податок на спадщину та дарування, якщо сума подарунків від сторонньої особи, яка належить до III податкової групи, не перевищує 5733 злотих (тобто неоподатковуваної суми дарування) протягом 5 років, податок із такого дарування не нараховується. Для II податкової групи, до якої, наприклад, належать брати й сестри наших батьків, діти сестри, онуки брата, це буде сума 27 090 злотих.
Натомість від наших близьких, наприклад чоловіка або дружини, дітей, батьків, пасинка чи падчерки, зятя, невістки, братів і сестер, вітчима, мачухи чи свекрів, тобто від осіб із I податкової групи, можна отримати без повідомлення 36 120 злотих. Ці суми обчислюються сукупно за 5-річний період. Отже, якщо ми час від часу отримуємо дарування від певної особи, слід підсумовувати їхню вартість і в разі перевищення ліміту повідомити про дарування податкові органи. — зазначає Monika Piątkowska з e-pity.pl.
Особливим випадком є подарунки, отримані від найближчих родичів, так званої нульової податкової групи (наприклад, дітей, батьків, бабусь і дідусів), які за певних умов не оподатковуються незалежно від суми дарування.
— Потрібно також пам’ятати, що у випадку першого причастя обдарованою особою є дитина, і саме її родинні зв’язки з окремими особами слід перевіряти. Якщо потрібно повідомити про отримане дарування, декларацію до податкових органів від її імені подають батьки або законні опікуни, — додає Monika Piątkowska.