Літо — це не лише час літніх поїздок і відпочинку. Це також час весіль, хрестин та інших родинних урочистостей. Організовуючи такий захід, ми маємо чимало витрат, але не тільки. Зрештою, після події ми часто володіємо чималою грошовою сумою з отриманих від гостей «конвертів». Або ж отримуємо цінний подарунок. Саме тут виникає питання… чи не повинні ми повідомити про такий дохід податкову службу?

Отримані подарунки або грошові кошти ми розглядаємо як дарування. Закон про податок на спадщину та дарування визначає, що передані нам іншими особами кошти, якщо вони не перевищують установлених порогів, не потрібно декларувати податковим органам. Сума, що не оподатковується, є різною та залежить від ступеня спорідненості з дарувальником. Якщо вартість внесків від сторонньої нам особи, яка належить до III податкової групи, не перевищує 5733 злотих протягом 5 років, тобто суми, що не оподатковується для дарувань, із такого дарування податок не нараховується. У випадку II податкової групи, до якої належать, наприклад, брати й сестри наших батьків, діти сестри, онуки брата, це буде сума 27 090 злотих. Натомість від наших близьких, наприклад чоловіка або дружини, дітей, батьків, пасинка чи падчерки, зятя, невістки, братів і сестер, вітчима, мачухи чи свекрів, тобто від осіб із I податкової групи, ми можемо отримати без декларування 36 120 злотих.

Також потрібно пам’ятати, що ці суми передбачені на 5-річний період, тобто якщо ми час від часу отримуємо дарування від певної особи, слід підсумовувати їхню вартість і в разі перевищення ліміту повідомити податкову інспекцію про дарування. Ставка податку тоді залежить від ступеня спорідненості та отриманої суми дарування. Отже, кожного весільного гостя ми розглядаємо окремо й перевіряємо, чи не отримали від нього дарувань на суму, вищу за неоподатковуваний ліміт, установлений законом.

Пам’ятаймо, що подарунки, отримані від найближчих родичів, так званої нульової податкової групи, наприклад від дітей, батьків, дідусів і бабусь, братів і сестер, вітчима, мачухи тощо, не оподатковуються незалежно від суми дарування, за умови виконання певних вимог: обдарований протягом 6 місяців від дня отримання подарунка подасть до відповідної податкової інспекції декларацію про отримання дарування, а також дарування буде переказано на банківський рахунок або поштовим переказом на адресу обдарованого. Подарунок, переданий готівкою, у такому разі не буде звільнений від податку.