Податок із продажу земельної ділянки

Під час операції купівлі-продажу земельної ділянки податками будуть обкладені обидві сторони. Покупець муситиме сплатити податок PCC — податок на цивільно-правові операції. Покупця також обтяжуватиме інший податок — податок на доходи через збагачення. Розмір податку на доходи від продажу нерухомості становить 19% отриманого таким чином доходу. Це означає, що якщо хтось купить земельну ділянку за 100 тис. злотих, а пізніше продасть її за 150 тис. злотих, податок становитиме 19% різниці, тобто 50 тис. злотих.

Коли не потрібно сплачувати податок із продажу нерухомості?

Податок потрібно сплатити тоді, коли від дати придбання нерухомості не минуло 5 років. Однак пам’ятайте, що в цьому випадку 5 років відраховуються від кінця календарного року, у якому минає 5 років від дати придбання земельної ділянки. Перегляньте найновіші оголошення в категорії нерухомості mamtoo.pl

Сплачувати цей податок також будуть зобов’язані особи, які отримали нерухомість у спадщину. Якщо хтось захоче продати земельну ділянку одразу після отримання її у спадщину, він не сплачуватиме податок за умови, що особа, яка заповіла її у спадщину, була її власником щонайменше 5 років.

Якщо особа набула виключного володіння земельною ділянкою після поділу майна внаслідок розлучення, ситуація виглядає подібно до випадку зі спадщиною, з тією різницею, що 5-річний період відраховується від дня набуття подружжям володіння нею, а не від дня розлучення.

Під час продажу сільськогосподарської земельної ділянки податок не сплачується у двох випадках. Сільськогосподарська земельна ділянка звільняється від податку на доходи, якщо раніше була частиною сільськогосподарського господарства, і за умови, що після її продажу земля не втратила сільськогосподарського призначення.

Як уникнути сплати податку на збагачення після продажу земельної ділянки?

Є одна умова, яка дає змогу уникнути сплати податку на доходи незалежно від зазначених вище винятків. Якщо особа, яка продає нерухомість у формі земельної ділянки, зобов’яжеться витратити дохід від її продажу на інші житлові цілі протягом трьох років від кінця календарного року, у якому відбувся продаж, їй не доведеться сплачувати податок.

У який строк потрібно сплатити податок із продажу земельної ділянки?

Якщо ви не звільнені від обов’язку сплачувати податок під час продажу земельної ділянки жодним із перелічених способів, вам доведеться подати декларацію PIT-39. Строк подання декларації минає 30 квітня року, що настає після здійснення операції.