Із січня 2021 року на мандрівників, які приїжджають із Великої Британії до Польщі, поширюються такі самі правила, як і на мандрівників із третіх країн, тобто країн, які не є членами Європейського Союзу (ЄС).
Зміни правил ввезення товарів і перевезення тварин не стосуються мандрівників із Північної Ірландії, оскільки в цьому питанні вона розглядатиметься як держава-член ЄС.
Від сплати митних і податкових платежів звільняються товари, що містяться в особистому багажі мандрівників, які приїжджають до Польщі з третіх країн:
- авіаційним і морським транспортом — на суму до 430 євро,
- транспортом, відмінним від авіаційного або морського (автомобільним чи залізничним), — на суму до 300 євро.
До зазначених вище сум не включаються:
- особистий багаж, що ввозиться тимчасово або ввозиться після його тимчасового вивезення
- лікарські засоби, необхідні мандрівникові
- у випадку транспортних засобів — вартість пального, що міститься у стандартному баку, а також пального в переносній каністрі, кількість якого не перевищує 10 літрів (це пальне також є багажем мандрівника)
- тютюн і тютюнові вироби, а також алкогольні напої, які ввозить мандрівник віком від 17 років.
Ліміти звільнення від сплати акцизу
Від сплати митних і податкових платежів звільняються:
- Тютюн і тютюнові вироби, якщо вони ввозяться авіаційним або морським транспортом, у кількості:
- сигарети — 200 штук або
- сигарили (сигари масою не більше ніж 3 г за штуку) — 100 штук, або
- сигари — 50 штук, або
- тютюн для куріння — 250 грамів.
- Тютюн і тютюнові вироби, якщо вони ввозяться автомобільним або залізничним транспортом, у кількості:
- сигарети — 40 штук або
- сигарили (сигари масою не більше ніж 3 г за штуку) — 20 штук, або
- сигари — 10 штук, або
- тютюн для куріння — 50 грамів.
Звільнення в межах цих норм можна застосовувати до будь-якого поєднання тютюнових виробів за умови, що сума відсоткових значень використаних окремих звільнень не перевищує 100 %.
- Алкоголь і алкогольні напої:
- етиловий спирт із об'ємною часткою алкоголю понад 22 % (наприклад, горілка) — 1 літр або
- етиловий спирт і ферментовані напої, ігристі вина та проміжні продукти з об'ємною часткою алкоголю не більше ніж 22 % (наприклад, лікери) — загалом 2 літри, і
- тихі вина — загалом 4 літри, і
- пиво — 16 літрів.
Звільнення в межах цих норм можна застосовувати до будь-якого поєднання різних видів алкоголю та алкогольних напоїв, зазначених у пунктах a) і b), за умови, що сума відсоткових значень використаних окремих звільнень не перевищує 100 %.
- Рідина для електронних сигарет
- 50 мілілітрів — для мандрівників, які користуються авіаційним або морським транспортом
- 10 мілілітрів — для мандрівників, які користуються транспортом, відмінним від авіаційного або морського.
- Новаторські вироби
- 0,04 кілограма — для мандрівників, які користуються авіаційним або морським транспортом
- 0,008 кілограма — для мандрівників, які користуються транспортом, відмінним від авіаційного або морського.
Звільнення в межах цих норм можна застосовувати до будь-якого поєднання рідини для електронних сигарет, зазначеної в пункті a), і новаторських виробів, зазначених у пункті a), за умови, що сума відсоткових значень використаних окремих звільнень не перевищує 100 %.
Звільнення в межах цих норм можна застосовувати до будь-якого поєднання рідини для електронних сигарет, зазначеної в пункті b), і новаторських виробів, зазначених у пункті b), за умови, що сума відсоткових значень використаних окремих звільнень не перевищує 100 %.
Переміщення домашніх тварин
Особи, які подорожують із тваринами, повинні звернути увагу на правила переміщення домашніх тварин із Великої Британії до ЄС, що почнуть діяти після завершення перехідного періоду (з 1 січня 2021 року).
У разі некомерційного переміщення необхідно буде:
- належним чином позначити тварину
- мати чинне щеплення проти сказу
- мати ветеринарне свідоцтво під час кожного в'їзду до ЄС (паспорт, виданий у Великій Британії, більше не буде документом, який дає змогу в'їхати на територію ЄС).
Крім того, домашніх тварин, яких ввозять до ЄС, необхідно буде пред'являти для контролю у визначеному пункті в'їзду мандрівників.
У разі переміщення домашніх тварин, яких ввозять із ЄС до Великої Британії, необхідно, щоб вони:
- були належним чином позначені
- мали чинне щеплення проти сказу
- мали паспорт ЄС.
Продукти тваринного походження в багажі мандрівників
Із Великої Британії до ЄС не можна буде ввозити м'ясо, молоко та продукти, що їх містять. Велику Британію розглядатимуть як третю країну щодо процедур ввезення харчових продуктів у багажі мандрівників.
Рослини та рослинні продукти
Законодавство ЄС забороняє ввезення з Великої Британії на територію ЄС деяких рослин, рослинних продуктів та інших предметів через пов'язану з ними фітосанітарну загрозу. Відповідно до законодавства ЄС щодо здоров'я рослин, особи, які подорожують до ЄС, не можуть ввозити з Великої Британії жодні рослини чи рослинні матеріали, якщо їх не супроводжує офіційна довідка, видана органом із охорони здоров'я рослин у країні їхнього походження. Єдиним винятком із цього правила є банани, кокоси, фініки, ананаси та дуріани, оскільки ці фрукти не становлять загрози.
Антикваріат і культурні цінності
Особи, які вивозять із Польщі твори мистецтва, зобов'язані отримати дозвіл міністра, відповідального за питання культури та охорони національної спадщини, для пам'яток, що відповідають відповідним критеріям категорії, віку та вартості.
Із 28 грудня 2020 року заборонено ввозити до ЄС певні культурні цінності, якщо їх було незаконно вивезено з території держави, у якій вони були створені або виявлені.
CITES — зразки видів, яким загрожує зникнення
Ввезення до ЄС і вивезення з нього зразків видів, яким загрожує зникнення, може здійснюватися лише на підставі відповідної документації CITES, яку необхідно пред'явити під час прикордонного контролю, що проводиться митним органом. Зразками CITES є як живі тварини та рослини, так і вироби з них або похідні компоненти, що містяться, наприклад, у косметиці. Незаконне ввезення зразків CITES через кордон ЄС на територію Польщі є злочином, за який загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 місяців до 5 років.
Більше інформації про правила переміщення домашніх тварин, рослин і рослинних продуктів, продуктів тваринного походження, зразків CITES та культурних цінностей міститься в документі Європейської комісії: «Повідомлення щодо подорожей між ЄС і Сполученим Королівством після завершення перехідного періоду» (PDF-файл; 904 КБ).
Вивезення товарів в особистому багажі в межах процедури TAX FREE, придбаних на території Європейського Союзу
Із 1 січня 2021 року мандрівники, які придбали товари на території ЄС у межах процедури TAX FREE та мають постійне місце проживання на території Великої Британії, розглядатимуться як громадяни третіх країн. Таким чином, вони матимуть право на повернення податку, сплаченого під час придбання товарів на території ЄС, які вони вивезуть за межі ЄС у непошкодженому стані в особистому багажі мандрівника.
Умовою подання заяви на повернення податку, сплаченого під час придбання товарів на території ЄС, буде наявність у мандрівника підтвердження вивезення товарів у формі, визначеній законодавством держави-члена, з території якої фактично відбулося вивезення товарів.
Мандрівники, які мають постійне місце проживання на території Північної Ірландії, яка відповідно до положень Протоколу щодо Ірландії та Північної Ірландії розглядатиметься як держава-член ЄС, не зможуть користуватися процедурою TAX FREE.
Детальна інформація щодо правил користування процедурою TAX FREE у Польщі доступна на сайті granica.gov.pl.
