Йдеться, зокрема, про пожертви на користь суб’єктів, які здійснюють медичну діяльність і внесені до переліку, розробленого директором відповідного воєводського відділення NFZ. (Тобто можна також підтримати повітову лікарню в Bolesławiec).
Кожен платник податку PIT і CIT зможе відрахувати від бази оподаткування (доходу):
- 200% вартості пожертви, якщо її буде передано до 30 квітня 2020 року.
- 150% вартості пожертви у разі внесення коштів у травні
- 100% вартості пожертв, переданих у період із червня до вересня 2020 року.
Крім того, з 1 лютого до 31 серпня діє нульова ставка VAT для таких пожертв, переданих лікарням, включеним до переліку:
- медичних виробів
- лікарських засобів і діючих речовин
- біоцидних продуктів (виключно дезінфекційних)
- лабораторного скла та лабораторного обладнання
- діагностичних тестів
- засобів індивідуального захисту (виключно масок, захисних щитків/екранів для обличчя, захисних окулярів, комбінезонів, захисних накладок на взуття, шапочок і рукавичок).
Ставку VAT 0% можна застосувати за умови укладення письмового договору між дарувальником і обдаровуваним, з якого має випливати, що поставлені товари будуть використані для боротьби з COVID-19. Натомість для пожертв, зроблених у період із 1 лютого до 25 березня 2020 року, достатнім є письмове підтвердження передання пожертви.
Які переваги це дає платникам податків?
- відрахування пожертв, зроблених до набуття чинності законом
- застосування множника вартості пожертви
- можливість відрахування пожертви платниками PIT, які сплачують 19-відсотковий єдиний податок, а також сплачують паушальний податок із зареєстрованих доходів
- відрахування, пов’язані з пожертвами, можна враховувати під час розрахунку поточних авансових платежів — уже у 2020 році (для фізичних осіб це стосується доходів від господарської діяльності, оренди або найму)
- пільга для натуральних пожертв також стосується VAT.
Увага! Надзвичайно важливо документувати грошові пожертви. Це має бути підтвердження внесення коштів на платіжний або банківський рахунок обдаровуваного.