Ці особи отримують від своїх платників (наприклад, роботодавців) PIT-11, який вони повинні отримати до кінця лютого, що настає після відповідного податкового року. Попри те, що за цих платників більшість обов’язків виконують їхні платники (наприклад, роботодавці), законодавець і надалі передбачив обов’язок особистого розрахунку та подання індивідуальної форми PIT. Разом із прогресом, який приносить цифровізація, він надає можливість використовувати сучасні рішення, одним із найновіших є так званий «Твій e-PIT». У багатьох місцях з’являється інформація, що завдяки цій послузі можна не подавати PIT. Чи справді обов’язок декларування скасовано?
Твій e-PIT — що це таке і як працює?
Нову послугу «Твій e-PIT» підготувало Міністерство фінансів для платників податків, які не обізнані у фінансових і податкових питаннях. Це електронна програма, у якій система Національної податкової адміністрації надасть платнику заповнену податкову декларацію. Готовий документ буде доступний із 15 лютого 2019 року. У сервісі «Твій e-PIT» спочатку готуватимуться дві податкові декларації: PIT-37 і PIT-38. У наступні роки планується розширити перелік доступних декларацій. Платник може не вживати жодних дій — якщо для нього підготовлено «Твій e-PIT», він може «нічого не робити». У такій ситуації 30 квітня податкова служба автоматично розрахує податок платника на підставі підготовленого e-PIT. Потрібно пам’ятати, що якщо він нічого не зробить, то приймає підготовлений документ у повному обсязі та підтверджує актуальність наведених у ньому даних.
Твій e-PIT — потенційні обмеження системи
Важливо зазначити, що, як і кожна система, «Твій e-PIT» має певні обмеження, особливо на початковому етапі впровадження. По-перше, він стосується лише двох основних декларацій: PIT-37 і PIT-38. По-друге, підготовлена системою декларація ґрунтується виключно на даних, раніше наданих роботодавцями, ZUS тощо. Якщо ж виявиться, що, наприклад, роботодавець не подав до податкових органів відповідні дані, система «Твій e-PIT» не зможе сформувати правильну й повну декларацію PIT-37. Крім того, частина даних у сервісі має бути заблокована — лише підготовка індивідуальної податкової декларації PIT-37 дасть платникам повний контроль над усім документом. У підготовленому документі міститиметься інформація від роботодавця, відомості з раніше поданих (торішніх) декларацій, відповідний номер банківського рахунку, пільга на дітей, а також дані про організацію суспільної користі.
Підсумок і рекомендації
«Твій e-PIT» — це нова послуга, яку лише запускають. Тому перед її використанням рекомендується ознайомитися з усіма правилами. Загалом спочатку потрібно перевірити, чи справді платник може нею скористатися, особливо якщо він хотів би використати можливість «нічого не роблю». Адже може виявитися, що в конкретній фактичній ситуації, попри те, що декларація з’явиться в системі, її потрібно відхилити та підготувати власну податкову декларацію — наприклад: PIT-37.