PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują do 2019 r. zelektryfikować 27-km odcinek linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. Tym samym międzynarodowa trasa od wschodniej do zachodniej granicy kraju będzie zapewniała przejazd lokomotywami elektrycznymi. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Poprawi się przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych.
Elektryfikacja pozwoli także na usprawnienie ruchu towarowego w południowo-zachodniej części Polski. Przewozy towarowe staną się sprawniejsze i szybsze, tym samym bardziej konkurencyjne względem drogowych. Projekt „Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec–Zgorzelec” realizowany będzie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Szacunkowy koszt inwestycji to 70 mln zł. Prace projektowe i budowa zaplanowane są w latach 2017–2019.
Łatwiejsze podróże koleją na Dolnym Śląsku
Zelektryfikowana trasa Węgliniec–Zgorzelec to kolejne przedsięwzięcie z Krajowego Programu Kolejowego na Dolnym Śląsku. Tydzień temu PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii Legnica–Rudna Gwizdanów. Elektryfikacja odcinka Węgliniec–Zgorzelec oraz wcześniejsza modernizacja linii E 30 Opole–Wrocław–Węgliniec stworzą jeszcze lepsze możliwości dla transportu pasażerskiego i towarowego oraz poprawią jakość połączeń ze wschodu za zachód Polski.
PLK elektryfikują linie kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 2023 r. planują zelektryfikować m.in. trasy Ocice–Rzeszów, Lublin–Stalowa Wola Rozwadów, Ełk–Korsze czy Szczecin Główny–granica państwa (Tantow). Zaplanowane w Krajowym Programie Kolejowym elektryfikacje linii sprawią, że podróże koleją po Polsce będą jeszcze szybsze i wygodniejsze. Poprawi się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami.