PKP: Ostatnie prace w tunelu na trasie Wrocław–Jelenia Góra. Wiemy, kiedy zakończy się rewitalizacja

Tunel na trasie Wrocław-Jelenia Góra
fot. W. Szczotka Inwestycja warta jest ok. 130 mln zł.
istotne.pl 183 kolej, pkp plk

Reklama

Za półmetkiem jest zabezpieczanie ścian poszerzonego już tunelu kolejowego koło Trzcińska na linii Wrocław–Jelenia Góra. Zastosowana w tunelu technologia pozwala na wykonywanie prac i przejazd pociągów – wyjaśnia Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

I dodaje: – Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w trzystumetrowym tunelu koło Trzcińska zwiększa możliwości kolei na Dolnym Śląsku. Po zakończeniu robót możliwy będzie równoczesny przejazd pociągów po obu torach na trasie Wrocław–Jelenia Góra. Dotychczas – ze względu na zbyt małą szerokość – zabraniały tego przepisy.

Nowoczesna maszyna „TEM” poszerzyła obiekt do wymaganych rozmiarów: z ok. 8,3 m do ponad 11 m. Rzecznik:

Teraz przy wykorzystaniu ruchomego szalunku realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ukończono już połowę końcowej obudowy tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac. W ciągu doby przez tunel przejeżdża ponad 30 pociągów.

Jaki jest koszt inwestycji?

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przebudowę tunelu blisko 130 mln zł netto (środki budżetowe i z dokapitalizowania). Zakończenie zadania „Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, które jest częścią szerszego projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław–Zgorzelec na odcinku Wrocław–Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach”, przewidywane jest obecnie na II kwartał 2024 r.

Reklama