Brak preferowanych przez klientów form dostawy
Pierwszy problem nie tyczy się bezpośrednio problemów z wysyłkami, ale za to bywa barierą, przez którą nie możesz przyciągnąć wszystkich potencjalnych klientów. Pamiętaj, że podobnie jak w przypadku dostępnych form płatności, również zróżnicowane możliwości dostawy towaru są preferowane przez konsumentów. Część z nich wybiera dostawy door-to-door, inni wolą korzystać z paczkomatów, a kolejni odebrać przesyłkę w sąsiednim kiosku lub na stacji benzynowej.
Zadbaj o to, aby każdy potencjalny klient zyskał dostęp do ulubionej formy dostawy w atrakcyjnej cenie. Aby współpracować z kilkoma przewoźnikami jednocześnie, wbrew pozorom nie musisz podpisywać z nimi stałych umów, do czego przejdziemy za chwilę.
Czasochłonne nadawanie przesyłek
Nadawanie przesyłek do klientów bywa naprawdę czasochłonne. Dlatego prowadząc sklep internetowy, warto znaleźć narzędzie, które pozwoli w dużej mierze zautomatyzować ten proces. W końcu i tak to klient wybiera preferowaną formę dostawy, podaje dane kontaktowe i adres. W Twojej gestii powinno leżeć jedynie przygotowanie określonego zamówienia, a zaoszczędzony czas możesz wykorzystać na rozwój biznesu.
Takim narzędziem jest Apaczka – przesyłki kurierskie dla firm, czyli wygodna platforma wysyłkowa dla klientów biznesowych. Serwis obsługuje głównych przewoźników działających na polskim rynku, oferujących przesyłki krajowe i międzynarodowe, dostawy door-to-door, do punktów POP, do paczkomatów i punktów partnerskich.
Platformę z łatwością z integrujesz ze swoim sklepem internetowym lub kontem na platformie marketplace. Umożliwi to niemal automatyczne nadawanie przesyłek, a Tobie da dostęp do indywidualnego cennika, co przełoży się na spore oszczędności i wyższą konkurencyjność Twojego biznesu.
(Nie)sprawna komunikacja dotycząca dostawy
Obsługa posprzedażowa klientów stanowi jeden z kluczy do efektywnej sprzedaży. Pozyskanie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe od utrzymania dotychczasowego. Zadbaj o pozytywne doświadczenia zakupowe wynikające ze sprawnej dostawy towaru i jasnej komunikacji.
Korzystając z serwisu Apaczka, możesz zapewnić sobie i adresatom zaawansowane śledzenie przesyłek. W grę wchodzą także spersonalizowane komunikaty wysyłane do Twoich klientów i dotyczące statusu ich zamówienia.
Nieodpowiednie pakowanie przesyłek
Być może Twoi klienci nie są zadowoleni z zamówień ze względu na nieprawidłowe pakowanie przesyłek. Brak odpowiedniego zabezpieczenia sprawia, że towar może uszkodzić się w trakcie transportu, gdzie jest wielokrotnie przeładowywany i sortowany.
Przesyłki kurierskie powinny znajdować się w sztywnych opakowaniach w kształcie prostopadłościanu. Dobrą praktyką jest owinięcie ich folią stretch. Aby zapobiec przemieszczaniu się zawartości opakowania w trakcie transportu, wykorzystaj skuteczne wypełniacze, na przykład folię bąbelkową, styropian, stropak lub cięty papier. Weź pod uwagę estetykę i ekologię, która może być bardzo ważna dla części Twoich odbiorców.
Wysyłka towaru jest dla Twojego biznesu równie istotna, jakiego promocja, cena i jakość. Skorzystaj z narzędzi i rozwiązań, które maksymalnie usprawniają Twoje wysyłki!