materiał promocyjny

Założenie swojej firmy – o czym warto pamiętać?

Ręce (White Press)
fot. 44branddesign.com Decyzja o założeniu swojej pierwszej firmy jest zawsze dużym wydarzeniem w życiu przyszłego przedsiębiorcy. Wiąże się to jednak zwykle z mnóstwem spraw do załatwienia – nie tylko w ZUS-ie czy urzędach. Ten nadmiar obowiązków, które gromadzą się w jednym czasie, może spowodować, że zapomnimy o kilku kwestiach, które są mniej ważne, ale równie istotne. O czym warto pamiętać podczas zakładania swojej firmy?
istotne.pl 183 biznes, social media

Reklama

Identyfikacja wizualna

Wielu nowych przedsiębiorców skupia się na działalności firmy, więc nie ma czasu pomyśleć o logotypie, kolorystyce czy całej identyfikacji wizualnej firmy, która pozwala wyróżnić się spośród konkurencji. Odpowiednio przygotowana wizualizacja firmy pozwala nie tylko przedstawić cele firmy, ale również nawiązać do branży, w której się porusza, czy też wyróżnić się na tle konkurencji. Ważne jest aby identyfikacja wizualna była spójna w różnych kanałach: social media, stronie www czy katalogach, broszurach, materiałach firmowych.

Podstawowymi elementami systemu identyfikacji wizualnej są:

  • Logo lub logotyp
  • System identyfikacji np. ikonografiki
  • Kolorystyka
  • Księga Identyfikacji Wizualnej

Wizytówka w Google

Kolejnym bardzo istotnym elementem nowej działalności, o której często zapominamy jest utworzenie tzw. wizytówki Google. Pozwala nam ona szybko odnaleźć firmę, informacje np. o jej godzinach otwarcia, zdjęcia czy opinie klientów. Dodatkowo – odpowiednio przygotowana wizytówka może stanowić świetną reklamę lub bezpłatną formę dotarcia do nowych klientów.

Utworzenie profili w social mediach

Nawet jeśli nie planujesz już teraz uruchamiać komunikacji na Instagramie czy Facebooku – warto utworzyć tam profesjonalne profile swojej firmy. Po pierwsze po to, aby zająć nazwę użytkownika oraz końcówkę URL, a po drugie, aby nasi klienci mogli oznaczać firmę w swoich postach lub relacjach. Social media są nieodłączną częścią dzisiejszych czasów, dlatego warto poszukać tam swoich potencjalnych klientów i umożliwić im wchodzenie w interakcję z firmą na tych platformach.

Zadbanie o profesjonalną stronę internetową

Strona internetowa firmy to nasza wizytówka. Powinna być nie tylko estetyczna, zgodna z identyfikacją wizualną marki, ale również musi zawierać wszystkie niezbędne informacje o firmie. Powinniśmy zamieścić na niej dane kontaktowe, opis usług które oferujemy, a nawet formy płatności jakie akceptujemy (np. możliwość płatności kartą). Warto zlecić jej wykonanie specjaliście, który wykona ją w profesjonalny sposób. Porządnie przygotowana strona internetowa, będzie nie tylko bardzo dobrą reklamą, ale nie będzie od nas wymagała dodatkowego aktualizowania jej.

Założenie pierwszej działalności gospodarczej

Niezależność jaką daje posiadanie własnej działalności gospodarczej jest również dużym ryzykiem oraz wymaga wykazywania się odwagą w podejmowaniu strategicznych decyzji. Już na samym początku działalności, na świeżo upieczonego przedsiębiorcę czeka sporo wyzwań, którym musi podołać, aby zacząć. Właśnie dlatego w natłoku wielu ważnych spraw do załatwienia w ZUS-ie, banku czy biurze rachunkowym – możemy zapomnieć o kilku podstawowych, które ułatwią nam późniejszą komunikację z klientami.

https://44branddesign.com/

Reklama