W rejonie ulicy Bolesława Chrobrego — od ul. Żwirki i Wigury aż do Al. Tysiąclecia — trwa intensywny rozwój budownictwa mieszkaniowego i usługowego. W najbliższych latach przewiduje się znaczący wzrost liczby mieszkańców tego obszaru, co już dziś rodzi poważne pytania o przyszłą organizację ruchu. Na wspomnianym odcinku funkcjonują trzy skrzyżowania (z ul. Królowej Jadwigi, ul. Hutniczą oraz ul. Staroszkolną), a w ich sąsiedztwie powstają nowe osiedla, punkty usługowe, sklepy i centrum handlowe.
Bez rozsądnie zaplanowanej przebudowy i rozbudowy infrastruktury drogowej, szczególnie w godzinach szczytu, mieszkańców mogą czekać poważne utrudnienia w poruszaniu się. Wskazuje się także na niewystarczającą liczbę przejść dla pieszych — obecnie funkcjonują tylko dwa: przy ul. Hutniczej oraz przy skrzyżowaniu Al. Tysiąclecia z ul. Chrobrego i Spółdzielczą.
Choć ulice te mogą formalnie nie być w zarządzie miasta, mieszkańcy oczekują od władz samorządowych aktywności w ich imieniu — na przykład poprzez wystąpienia do odpowiednich zarządców dróg lub planowanie zmian w układzie komunikacyjnym.
Dodatkowym problemem jest zły stan techniczny ul. Hutniczej – ulicy miejskiej. Choć władze miasta mogą argumentować, że lepszym momentem na remont będzie czas po zakończeniu budowy nowych bloków, mieszkańcy pytają: czy Urząd Miasta Bolesławiec przewiduje gruntowną modernizację tej ulicy w perspektywie najbliższych 2–3 lat?
Sprawa wymaga kompleksowego podejścia – zarówno od strony inwestycji w infrastrukturę, jak i dbałości o komfort i bezpieczeństwo mieszkańców dynamicznie rozbudowującej się dzielnicy.
