Czytelnik: „Co się dzieje z Pocztą Polską?". Jest odpowiedź spółki

skrzynka poczta
Skrzynka pocztowa • fot. istotne.pl Sprawę poruszamy na prośbę Czytelnika.
istotne.pl 183 poczta polska

Aktualizacja

Biuro Prasowe Poczty Polskiej:

(…) ze względu na brak danych identyfikujących – numerów przesyłek i danych adresatów, o których Pan wspomina – nie możemy zweryfikować szczegółowo tych doniesień. Jeśli dysponuje Pan takimi danymi, bardzo prosimy o ich przesłanie. Przekażemy je do działu nadzorującego wskazany obszar w celu przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

Informujemy, że w ostatnim czasie niestety mogły zaistnieć przejściowe trudności w obsłudze doręczeń na obszarze obsługiwanym przez placówkę pocztową w Nowogrodźcu, związane m.in. z wyższą niż standardowa absencją chorobową wśród listonoszy.

W celu usprawnienia procesu doręczania korespondencji obecnie następują przesunięcia listonoszy z innych placówek w ramach zastępczej obsługi rejonów, uruchomiono także dodatkowe zatrudnienie w tej grupie pracowników. Dzięki tym działaniom sytuacja znacznie się poprawiła. Za wszelkie niedogodności przepraszamy naszych Klientów.

Jednocześnie pragniemy podkreślić, że po przeprowadzeniu analizy pozostałych uwag zgłaszanych przez Państwa czytelnika nie stwierdzono, by doszło do opisanych sytuacji. W placówce w Nowogrodźcu wszyscy pracownicy obsługujący Klientów posiadają uprawnienia do sprzedaży usług Banku Pocztowego, zatem korzystanie z tych usług nie podlega ograniczeniom. W sprawie znaczków priorytetowych wyjaśniamy, że był moment, gdy w posiadaniu pracownika były tylko tzw. łączone znaczki na przesyłki priorytetowe, jednak nie zdarzyła się sytuacja braku znaczków w ilości odpowiedniej do potrzeb Klientów.

Ponadto informujemy, że w przypadku zastrzeżeń co do rzetelności wykonywania obowiązków przez pracowników Poczty Polskiej Klient zawsze może się zwrócić do naszej firmy o wyjaśnienie. Spółka posiada także narzędzia umożliwiające kontrolę obsługi rejonu przez listonoszy, między innymi poprzez wykorzystanie możliwości wynikających z aplikacji i systemów użytkowanych w Spółce, w tym analizę czasu przebywania listonosza w danym miejscu. Reklamacje można składać stacjonarnie w każdej placówce pocztowej lub wypełniając formularz na stronie eReklamacje | ereklamacje.poczta-polska.pl.

Napisał do nas Czytelnik: – Co się dzieje z Pocztą Polską w Nowogrodźcu? Nigdy ta placówka nie działała dobrze, ale teraz wybryki przechodzą wszelkie granice. To wszystko nie działa. ZUS wysłał mi 2 listy, mija 2 miesiąc i nie doszły. Pracownicy z ZUS dzwonią z pytaniem, czy może jakimś cudem dostałem od nich listy, bo wysłali 2 miesiące temu i im nie odpisałem. Proszą o odpowiedź na PUE, żeby w końcu zakończyć sprawę.

Oraz uzupełnił:

W placówce jest bank pocztowy, ale nie działa, nie da się nic załatwić, bo pani która ma uprawnienia, jest aktualnie od 3 tygodni na urlopie. Co więcej, nawet znaczków nie ma, bo pani, która zamawia znaczki, też jest od 3 tygodni na urlopie. Chciałem kupić 10 priorytetowych, to patrzyły na mnie obie za okienka jak na wariata, bo to takie wielkie zakupy się wcześniej zgłasza.

I dodał: – Po kontakcie z infolinią dowiedziałem, się że mam to zgłosić do pani naczelnik albo złożyć skargę.

Po czym skonstatował: „To jest paranoja. Złożę skargę imienną na stronie poczty, to już nigdy listu nie dostanę. Listonosze się zmieniają co miesiąc. Ktoś musi z tym burdelem zrobić porządek”.

O sprawę zapytaliśmy biuro prasowe spółki. Odpowiedź opublikujemy, jak tylko ją otrzymamy.