Inspekcja Handlowa sprawdziła 626 lokali gastronomicznych w Polsce – aż w 75 proc. z nich wykryto nieprawidłowości. Najczęściej dotyczyły one braku cennika lub niejasnych informacji o cenie i ilości potrawy lub napoju.
Kontrolerzy odnotowali także przypadki nierzetelnej obsługi – porcje były mniejsze niż deklarowane, a składniki różniły się od tych wymienionych w menu. Przypominamy: usługa gastronomiczna musi być zgodna z zamówieniem. W przypadku wątpliwości masz prawo złożyć reklamację!
Wśród lokali z nieprawidłowościami znalazły się m.in. restauracje z Bolesławca:
🥘 Restauracja Jak w Dym, Rynek
- Informacja o cenach niejednoznaczna
- Nielegalizowane przyrządy pomiarowe
🍕 Restauracja La Piccola Italia, ul. Zgorzelecka
- Informacja o cenach niejednoznaczna
- Nielegalizowane przyrządy pomiarowe
🥙 Istanbul Doner Kebap, Rynek
- Informacja o cenach niejednoznaczna
- Naruszenie ustawy o podatku akcyzowym
- Naruszenie ustawy o wychowaniu w trzeźwości
Pamiętaj: Masz prawo wiedzieć, ile zapłacisz i co dokładnie zamawiasz. W przypadku nieprawidłowości – zgłoś to odpowiednim służbom lub złóż reklamację bezpośrednio w lokalu.