Na bolesławieckim dworcu kolejowym znajduje się zegar, który odmierza czas tak szybko jak żaden inny na świecie.
Do naszej redakcji napisał czytelnik i wysłał film z zegarem:
Też macie wrażenie, że czas szybko leci? Niedawno wakacje, a tu już tydzień szkoły minął 😂
Niestety najszybszy zegar na świecie, nie jest powodem do dumy. I zegar i niedziałające tablice informacyjne na peronach stanowią znaczące niedociągnięcie PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK). Pomimo ich fizycznej obecności od ponad dwóch lat, brak uruchomienia tych urządzeń utrudnia pasażerom dostęp do aktualnych informacji o ruchu pociągów.
– Na stacjach i przystankach na linii kolejowej Wrocław–Zgorzelec prowadzone są prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej CSDIP. W obecnym harmonogramie rozpoczęcie testów planowane jest na lipiec 2025 r., a odbiory końcowe na wrzesień 2025 r. – informowała w kwietniu 2025 roku Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Od dłuższego czasu pasażerowie korzystający ze stacji i przystanków na trasie kolejowej Wrocław–Zgorzelec zgłaszali problem z elektronicznymi tablicami informacyjnymi.
Urządzenia te, mimo że zostały zamontowane jakieś 3 lata temu, wciąż nie spełniają swojej funkcji. Zamiast aktualnych informacji dotyczących przyjazdów i odjazdów pociągów, na ekranach od miesięcy wyświetla się wyłącznie niebieskie tło, a do tego pasażerowie otrzymali zegar petardę.
Tablice miały ułatwiać podróżnym orientację w rozkładzie jazdy, tymczasem nieprzekazujące żadnych komunikatów stanowią jedynie bezużyteczny element infrastruktury.