Co z drugim mostem na Bobrze? Kiedy znikną korki i zakończy się degradacja infrastruktury?

Co z drugim mostem na Bobrze? Kiedy znikną korki i zakończy się degradacja infrastruktury?
fot. UM Bolesławiec Podczas spotkania w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego prezydent Bolesławca Piotr Roman uzyskał informację, że jest szansa, że dokumentacja na budowę mostu na rzece Bóbr będzie wykonana w tym roku.
istotne.pl most, bóbr, gddkia

Jak informuje bolesławiecki magistrat, 10 lutego prezydent Bolesławca Piotr Roman wręczył Michałowi Dworczykowi, szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, pismo dotyczące opóźnień w przebudowie układu komunikacyjnego wraz z mostem na rzece Bóbr w mieście Bolesławiec w ciągu drogi krajowej nr 94 jako drogi alternatywnej dla autostrady A4.

(O sprawę na początku lutego zapytaliśmy rzeczniczkę prasową wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi).

Bolesławiecki samorząd:

Jakie efekty przynoszą opóźnienia w przebudowie, można zaobserwować szczególnie teraz, podczas zimy. Niedrożna autostrada, na której z roku na rok wzrasta natężenie ruchu, zmusza kierowców do szukania tras alternatywnych, przenosząc cały ruch na drogę krajową nr 94.

Efekt? Jak podsumowują urzędnicy: – Wielogodzinne przejazdy i przestoje dezorganizują ruch w mieście i degradują infrastrukturę, nieprzygotowaną na takie obciążenia.

W piśmie adresowanym do Ministra Infrastruktury prezydent Bolesławca stwierdza m.in.:

Największe nasze obawy budzi stan ponadstuletniego mostu na Bobrze. Ten ogromny ruch w kierunku wschód – zachód odcina niemal zupełnie drożność w kierunku północ – południe, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 297, z uwagi na brak północno-wschodniej części obwodnicy miasta Bolesławca. To inwestycja o wielkim znaczeniu dla obronności, bo mogłaby dać możliwość dojazdu z Golnic (A 18) i węzła autostradowego Bolesławiec (A 4 w miejscowości Łąka) do miejscowości Kruszyn i istniejącą częścią obwodnicy do jednostki wojskowej, w której stacjonują pojazdy armii USA przemieszczające się pomiędzy obozowiskami pododdziałów Pancernej Brygadowej Grupy Bojowej (ABCT) w Skwierzynie, Żaganiu, Świętoszowie i Bolesławcu. Fundusz Dróg Samorządowych przewiduje możliwość finansowania pilnych potrzeb związanych z obronnością, wymaga to jednak pozytywnej opinii Ministerstwa dla inwestora, którym jest Województwo Dolnośląskie – Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Podczas spotkania w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego prezydent Piotr Roman uzyskał informację, że jest szansa, że dokumentacja na budowę mostu na rzece Bóbr będzie wykonana w tym roku. Istnieje również deklaracja wsparcia budowy obwodnicy z rezerwy związanej z pobytem wojsk USA.

Do tematu z pewnością wrócimy.