Zakupy w dobie koronawirusa. Czy sklepy dezynfekują wózki?

Zakupy w dobie koronawirusa. Czy sklepy dezynfekują wózki?
fot. freeimages.com (Angie Wilson) O podjęcie tematu poprosił nas Czytelnik.
istotne.pl zdrowie, zakupy

Czytelnik napisał do nas via WhatsApp:

Pracuję w bolesławieckiej firmie w sterylnych warunkach i doskonale są mi znane zasady GMP [Dobrej Praktyki Produkcyjnej] w higienie farmaceutycznej. Jestem również klientem większości bolesławieckich marketów. Jestem bardzo ciekaw, czy owe markety dezynfekują uchwyty wózków zakupowych? Pytanie nie bierze się znikąd, otóż po prostu widziałem przeziębioną obywatelkę Niemiec odstawiającą wózek – czy to tylko przeziębienie, nie wiem. Co pozostało na wózku, to również zagadka. Co z tym robią markety?

W czwartek 5 marca napisaliśmy do wszystkich większych sieci marketów i dyskontów, które mają swoje sklepy w Bolesławcu. Do tej pory odpowiedziały nam tylko Biedronka i Lidl.

Paweł Franczak, starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka:

Kosze i wózki sklepowe w sklepach sieci Biedronka są czyszczone przez profesjonalne firmy, a w ich trakcie usuwane są wszelkie zanieczyszczenia płynem dezynfekcyjnym i poddawane kąpieli parowej w temperaturze 84°C. Działania te prowadzone są kilka razy w roku, w zależności od konkretnej lokalizacji sklepu, jednak w obecnej sytuacji szczególnie priorytetowo podchodzimy do regularnych kontroli i czyszczenia wózków.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska:

Chcielibyśmy poinformować, iż dążymy do tego, aby dokonywanie zakupów w sklepach Lidl Polska było zawsze komfortowym i przyjaznym doświadczeniem – utrzymanie czystości stanowi jeden z podstawowych elementów, który ma na to wpływ i przyczynia się do zadowolenia klientów.

Pracownicy sklepów są szkoleni z zasad utrzymania czystości oraz wiedzą, że jest to szczególnie ważny element w codziennej obsłudze klientów. Szczegółowe informacje na temat czystości przekazujemy im w trakcie szkoleń oraz w materiałach szkoleniowych. Wszystkie sklepy sieci Lidl Polska są objęte tzw. planami czyszczenia, które wskazują, w jakie dni tygodnia odbywa się czyszczenie elementów wyposażenia stałego sklepów. Każdego dnia przed otwarciem sklepu ma miejsce porządkowanie całej sali sprzedaży. Następnie w trakcie godzin pracy sklepu czyszczenie odbywa się doraźnie, kiedy istnieje taka potrzeba. Na koniec dnia pracownicy sprzątają strefę kas oraz salę sprzedaży. Szczególną uwagę przykładamy do stref artykułów świeżych, gdzie prezentowane są owoce, warzywa, odpieki oraz produkty chłodnicze. W sklepach posiadamy profesjonalny sprzęt do utrzymania porządku, w tym urządzenie do mycia posadzek (hako), mopy oraz specjalistyczne płyny myjące. Dodatkowo korzystamy z usług zewnętrznych firm sprzątających, które kilka razy w roku w godzinach nocnych dokonują generalnego czyszczenia sklepu, w tym wózków zakupowych.

W nawiązaniu do [...] pytania chcielibyśmy poinformować, że wózki w sklepach Lidl myte są systematycznie oraz doraźnie w przypadku zabrudzenia. Ich czyszczenie regulowane jest procedurami wewnętrznymi. Wózki myte są przez wyspecjalizowane firmy dysponujące odpowiednimi środkami. Sanepid podczas swoich standardowych kontroli sprawdza również czystość naszych wózków, a ich wyniki są dobre.

Co Wy na to? Zapraszamy do dyskusji.