Jak pozyskać klientów prowadząc lokalny biznes?

Jak pozyskać klientów prowadząc lokalny biznes?
fot. Nest Bank Jeśli masz małą firmę, sklep lub punkt usługowy i zastanawiasz się jak wypromować taką działalność w swojej okolicy, to ten artykuł jest dla Ciebie.
istotne.pl nest bank

Rynek lokalny rządzi się swoimi prawami i zdecydowanie różni się od rynku krajowego czy globalnego zasięgiem oddziaływania oraz wielkością potencjalnej grupy nabywców produktów lub usług. Lokalni konsumenci nie mają wprawdzie tak wielkich możliwości nabywczych, jak kupujący w dużych miastach, ale za to konkurencja dla Twojego biznesu jest mniej liczna. Poza tym, promocja na rynku lokalnym jest mniej kosztowna oraz na ogół bardziej skuteczna.

Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek przedsięwzięcia promocyjne, zadbaj o należytą jakość produktów lub usług, które oferujesz. Niskiej jakości produktów i nieprofesjonalnych usług nawet najlepsza promocja nie obroni. Zastanów się do kogo adresujesz swoją działalność. Pamiętaj, abyś myślał strategicznie i długofalowo, nastawiając się na pozyskanie stałych klientów, którzy będą do Ciebie wracać i polecać Twoje usługi lub produkty innym. To ważne, bo zaufanie to podstawa powodzenia każdego biznesu, w tym i biznesu na rynku lokalnym. Pozytywna informacja przekazywana przez zadowolonych klientów z ust do ust to najlepsza forma promocji, ale wymaga cierpliwości i konsekwencji w działaniu. Ten proces można przyspieszyć, oferując klientom nagrody za rekomendację i pozyskanie nowych klientów. Warto też pomyśleć o pakietach startowych, czyli pierwszej sprzedaży połączonej z gratisową ceną. Takie działanie może przynieść znaczny wzrost liczby nowych klientów w każdym miesiącu. Bardzo dobrym rozwiązaniem na zmotywowanie klienta do powrotu i na pozyskanie nowego, są programy lojalnościowe. Z najprostszą formą tego programu możemy się spotkać w kawiarniach, gdzie klient zbiera pieczątki za wypite kawy, a dziesiątą ma gratis. Warto pokusić się też o wybranie działań, z całego wachlarza instrumentów reklamowych, dostępnych na Twoim rynku lokalnym. Mamy tu na myśli wynajęcie banneru, zamieszczeniu ogłoszenia w gazecie czy wyemitowanie reklamy w radio. Ceny za takie formy promocji na rynku lokalnym nie powinny być wysokie, ale trzeba się zastanowić na którym etapie ich użyć. Oczywiście, budżet jakim dysponujesz zdeterminuje dobór narzędzi jakich użyjesz w kampanii. Na szczęście dostępne są niskobudżetowe, ale skuteczne formy promocyjne, świetnie sprawdzające się zwłaszcza na starcie. Bardzo dobrze jest zaistnieć w mediach społecznościowych z własnym profilem na Facebooku czy Instagramie. Należy je powiązać z własną stroną internetową oraz korzystać z promocji linków sponsorowanych Google AdWords. Bardzo efektywnym narzędziem są też ulotki, pod warunkiem, że dobrze je zredagujesz oraz dostarczysz do właściwej grupy odbiorców. Warto jest też sięgnąć po inną sprawdzoną formę promocji, jaką jest tablica ogłoszeń.

Właśnie z taką inicjatywą, skierowaną do lokalnych przedsiębiorców wyszedł Nest Bank. Realizując swoją filozofię wspierania małych, rodzinnych firm, Nest Bank zaprasza do odwiedzenia poniższej placówki partnerskiej, w której znajdują się specjalne tablice ogłoszeń, przeznaczone dla lokalnych przedsiębiorców. Nie musisz być klientem Nest Banku, aby skorzystać z tej możliwości i bezpłatnie zwiększyć zasięg swojej oferty firmowej.

Placówka Partnerska
ul. Zgorzelecka 38A, 59-700 Bolesławiec
Godziny otwarcia pn.- pt. 9:00-17:00, T: +48 570 134 665.

materiał promocyjny

Tablica służy wyłącznie do umieszczania ogłoszeń o charakterze prywatnym (niekomercyjnym). Zobowiązuje się każdego do niezamieszczania ogłoszeń naruszających obowiązujące przepisy prawa, uprawnienia osób trzecich lub dobre obyczaje. Nest Bank SA („Bank") i partner finansowy Banku nie ponoszą odpowiedzialności za treści zamieszczonych ogłoszeń oraz zastrzegają sobie prawo do odmowy przyjęcia lub usunięcia dalszej publikacji zamieszczonego ogłoszenia. Partner finansowy Nest Bank SA jest uprawnionym do dokonywania czynności faktycznych oraz prawnych w zakresie pośred-nictwa w oferowaniu usług Banku i w ramach oferowania produktów kredytowych współpracuje z Nest Bank SA. Nest Bank SA z siedzibą w Warszawie, ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000030330, REGON 010928125, NIP 526-10-21-021.