Skuteczne odchudzanie dla kobiet – 5 zasad

Skuteczne odchudzanie dla kobiet – 5 zasad
fot. Scott Snyder Badania dowodzą, że w obecnych latach problem nadwagi dotyczy już prawie 50% kobiet w Polsce! Są to osoby których wskaźnik BMI wskazuje ponad 25 co oznacza już widoczną nadwagę, warto nadmienić że norma to od 18 – 24 wartości.
istotne.pl zdrowie, odchudzanie

Wartość ta niepokojąco szybko rośnie, z roku na rok jest więcej osób zmagających się z problemem nadwagi i otyłości. Spowodowane jest miedzy innymi tym że w codziennej pogoni za pieniędzmi, karierą i wartościami materialnymi zapominamy zadbać o siebie, posiłki zjadamy w biegu nie zwracając większej uwagi na to co się w nich znajduje. Zakupy robimy machinalnie, odruchowo sięgając po niektóre produkty bez sprawdzenia wcześniej ich składu, a być może kiedy poświęcilibyśmy chwilę udało by nam się znaleźć zdrowszy zamiennik. W dobie internetu i telewizji prowadzimy zazwyczaj siedzący tryb życia, zapominając o tym jak ważny jest dla naszego zdrowia i wyglądu ruch i wysiłek fizyczny. Do pracy i szkoły z braku czasu i chęci dojeżdżamy samochodem, a przecież moglibyśmy zamienić to na kilkuminutowy spacer który poprawiłby nasze samopoczucie, lecz z powodu pośpiechu wybieramy te łatwiejsze rozwiązania. Jak widać brak czasu i wyścig szczurów powodują że nie mamy czasu zadbać o swoje ciało co objawia się problemami z odkładającym się w naszym ciele tłuszczem a to z kolei prowadzi do nadwagi otyłości i niezdrowego wyglądu.

Kiedy zauważamy że nasze ciało nie wygląda już tak jak dawniej, mamy więcej niepotrzebnych kilogramów a skóra traci swoją jędrność, dochodzimy do wniosku że najwyższy czas coś z tym zrobić. Większość kobiet decyduje się na diety odchudzające. Należy pamiętać jednak że dieta to nie wszystko i wiele czynników składa się na skuteczny proces odchudzania. Poniżej przedstawionych zostało pięć zasad skutecznego odchudzania, których stosowanie może przybliżyć nas do upragnionej sylwetki. Oto 5 zasad skutecznego odchudzania.

1. Zmiana nawyków żywieniowych 

Jak to mówią, dobra dieta to połowa sukcesu! W tym przypadku nawet więcej niż połowa ponieważ dieta stanowi 70% sukcesu w procesie odchudzania. Pozostałe 30 to ćwiczenia fizyczne, tryb życia i inne czynniki na to wpływające. 

Jeżeli zamierzamy zrzucić zbędne kilogramy nie możemy po prostu jeść mniej, ważne jest aby nasza dieta była zbilansowana i zdrowa. W diecie odchudzającej nie powinno pojawiać się zbyt wiele węglowodanów. Cukry też powinny zostać ograniczone a w granicach możliwości cukry dodane w produktach powinny zostać zastąpione cukrami naturalnymi na przykład tymi które znajdują się w owocach, są to cukry pożądane przez nasz organizm. W diecie odchudzającej trzeba pamiętać również aby unikać tuczących produktów pszennych – makaronów, klusków, leniwych. Są to produkty z pozoru niegroźne lecz tak naprawdę przyczyniają się do odkładania niechcianych kilogramów nie wnosząc tym samym nic zdrowego swoją obecnością na talerzu, które z powodzeniem możemy zastąpić zdrowymi kaszami np. gryczaną lub jaglaną. Kolejną ważną kwestią dotyczącą zdrowego odżywiania jest włączenie do naszej diety dużej ilości warzyw. Są one pożywne i zawierają mnóstwo wartościowych substancji. Posiłki spożywane przez nas w ciągu dnia nie powinny być duże objętościowo, świetnie za to sprawdzi się jedzenie małych porcji w regularnych odstępach czasu. Jeśli chodzi o odżywianie warto więc postawić na jakość nie na ilość!

2. Duża ilość wody 

Nie od dziś wiadomo że ludzki organizm składa się w większej części z wody. Około 60 – 70% masy organizmu dorosłego człowieka to właśnie woda. Nic dziwnego więc że picie wody dobroczynnie wpływa na nasze ciało. Dorosły człowiek powinien spożywać około 2 litrów płynów dziennie żeby zachować równowagę naszego ciała. Woda oczyszcza organizm z toksyn, poprawia trawienie i reguluje temperaturę naszego ciała – to tylko niektóre z korzyści wynikających z regularnego picia wody. Poleca się również pić rano zaraz po przebudzenia szklankę ciepłej wody z cytryną – zabieg ten powtarzany regularnie świetnie wpływa na nasze trawienie, samopoczucie i wygląd! 

Co ważne! Należy wystrzegać się słodkich napojów które zawierają w sobie ogromne ilości tłuszczu, najlepiej nawadnia zwykła niegazowana lu filtrowana woda.

3. Regularne ćwiczenia 

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna przy diecie i odchudzaniu. Regularne ćwiczenia pomagają w spaleniu tkanki tłuszczowej i wyrobieniu mięśni. Bez ćwiczeń nawet najlepsza dieta nie przyniesie odpowiednich efektów. Przy konieczności spalenia większej ilości tkanki tłuszczowej najlepiej sprawdzą się ćwiczenia kardio. Jest to trening zwany inaczej wydolnościowym, polega na intensywnym ćwiczeniu pobudzającym, poprawia on krążenie, wydolność organizmu i wspomaga jego ogólne funkcjonowanie. Pozwala on na spalenie dużej ilości tkanki tłuszczowej. Inne ćwiczenia to ćwiczenia siłowe i wzmacniające które pozwalają nam pięknie wyrzeźbić mięśnie. Należy ćwiczyć kilka razy tygodniu aby uzyskać pożądane efekty. Jeżeli nie mamy możliwości skorzystania z usług klubu fitness lub siłowni ćwiczenia takie możemy wykonywać również w domu. W ramach treningu świetnie sprawdzi się również basen który dodatkowo wzmocni naszą odporność.

4. Zioła i suplementy 

W procesie odchudzania dobrze działają również różnego rodzaju zioła i suplementy diety. Ich dobroczynne działanie znane jest już od wielu lat. Wiele z nich działa wspomagająco na układ trawienny, oczyszcza organizm z toksyn i widocznie poprawia stan naszego organizmu. Zioła można stosować samodzielnie lub zakupić odpowiedni suplement składający się z kilku składników – na przyklad Green Barley Plus. Jest to suplement złożony z dwóch składników, pierwszy z nich to młody jęczmień a drugi garcina cambogia. Połączenie to sprawia że działanie środka wspaniale wspomaga odchudzanie - czy warto stosować naturalny spalacz tłuszczu Green Barley Plus?

5. Inne czynniki mające wpływ na nasz organizm 

Należy pamiętać że różne czynniki mają wpływ na nasz wygląd. Ćwiczenia i zdrowa dieta o nie wszystko. Należy pamiętać że ogromny wpływ na nasze ciało i wygląd ma nasze samopoczucie i zdrowie. W dzisiejszych czasach w pośpiechu zapominamy o chwili wytchnienia i odpoczynku. Brak snu jest czynnikiem który bardzo wpływa na funkcjonowanie całego naszego organizmu a to z kolei przekłada się nasz wygląd. Bardzo ważne aby nasz zegar biologiczny bił w regularnym rytmie a do tego niezbędna jest odpowiednia dawka dobrej jakości snu. Inną rzeczą jest stres którego nadmiar w naszym życiu nie pomoże nam w zrzuceniu zbędnych kilogramów.

Jak widać nie tylko odpowiednia dieta ma wpływ na nasz wygląd. Jest mnóstwo innych czynników które mają odbicie w naszym wyglądzie zewnętrznym. Żeby dobrze wyglądać trzeba polubić ćwiczenia, zmienić nawyki żywieniowe ale też należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniej równowagi w życiu. Tylko to pozwoli nam osiągnąć pełny sukces i cieszyć się piękną i jędrną sylwetką.

tekst zlecony