W piątek wieczorem była to ulica Chrobrego, ale dzisiaj to również ulica Staroszkolna ma ten problem. W piątek 13 października po 21:00 otrzymaliśmy informację od czytelniczki, która wysłała nam zdjęcie i film pokazujący jakość wody.
Mam pytanie odnośnie żółtej wody w kranach na ulicy Chrobrego. Czy mają państwo jakieś informacje, jak długo będzie taka sytuacja trwać? Może poruszyć temat na forum, bo woda nie nadaje się do spożycia i jest to problem dla ludzi starszych mieszkających w blokach
Grzegorz Kozłowski przekazał nam informację na temat prac PWIK w okolicach ulicy Polnej.
– Mieliśmy na ulicy Polnej prace naprawcze w piątek – mówi prezes PWiK w Bolesławcu. – Awaria nie była na dużym wodociągu, ale na odwodnieniu. I tam był wyciek. I faktycznie musieliśmy na chwilę przymknąć sieć, żeby ten wyciek załapać. I na ulicy Chrobrego w związku z tym, blisko Polnej, tam się pojawiły zgłoszenia i do 23:00 płukaliśmy. Dzisiaj zgłoszeń praktycznie ie ma (14 października – przyp. red.). Ostatnie było o 8:46, ale z wczorajszym problemem. My faktycznie płukaliśmy do 23:00. Na chwilę musieliśmy przymknąć duża sieć i ulica Polna i cześć Chrobrego tam były zgłoszenia, były trzy. Byliśmy obecni od razu i byliśmy obecni tak szybko jak to możliwe. Kiedy otworzyliśmy sieć i były większe prędkości wody. Typowa reakcja po przymknięciu dostawy wody i potem poszła taka złota woda. Jak tylko zgłoszono to na 994, natychmiast pojechaliśmy, by wypłukać to na hydrancie i za chwilę było już dobrze – doodaje prezes PWiK.
Problem pojawił się też na ulicy Staroszkolnej w niedzielę 15 października.
Taki kolor wody mamy dziś na Staroszkolnej. Brak jakiejkolwiek informacji ze strony wodociągów, że będzie coś robione. Miał być rosołek... (emotka złości – przyp. red.). A przed chwilą kawę wypiłam na tej naszej bolesławieckiej krystalicznie czystej wodzie (emotka wymioty – przyp. red.)
Aktualizacja-15.10.2023 godzina 15;30
- Jeżeli chodzi o dzisiejszy dzień to mieliśmy zgłoszenie wyłącznie z budynku przy ul. Staroszkolnej 6a na nr alarmowy 994 o przebarwionej wodzie – mówi Grzegorz Kozłowski. -. Zgłoszenie zostało sprawdzone przez nasze służby dyżurne i nie potwierdzono, aby przebarwienie pochodziło z sieci zewnętrznej – dodaje prezes.
Awarie i zgłoszenia
W razie problemów z woda i jej dostawami należy zadzwonić pod bezpłatny numer Pogotowia Wodociągowego 994 lub 075 732 34 22, 607 488 255 (opłata wg taryfy operatora). Telefony alarmowe są czynne całą dobą przez siedem dni w tygodniu. Tam zgłosisz:
- awarię wodociągową lub kanalizacyjną
- zauważyłeś zapadniętą nawierzchnię przy studzience kanalizacyjnej
- uszkodzony lub brak włazu na studzience kanalizacyjnej
- a także w innych kwestiach związanych z siecią wodociągową lub kanalizacyjną
Zachęcamy też do ściągnięcia bezpłatnej aplikacji e-BOK PWiK w Bolesławcu. Od 9 października 2023 roku jest nowa aplikacja podnosząca komfort i wygodę obsługi klienta. Dla wygody Klientów przygotowano nową aplikację e-BOK. Teraz Klienci jeszcze łatwiej i szybciej opłacą faktury, podadzą stan licznika i skontaktują się z naszym Przedsiębiorstwem. Aplikacja e-BOK jest łatwa i intuicyjna w obsłudze. Więcej informacji na temat aplikacji: Nowy e-BOK PWiK w Bolesławcu, czyli szybko, bezpiecznie i wygodnie.