W związku z panującymi w Polsce upałami spółki Grupy PKP przygotowały się do zapewnienia pasażerom możliwie największego komfortu podróży. Przez całą dobę działa Centrum Wsparcia Klienta – zespół organizujący pomoc podróżnym, w przypadku utrudnień w ruchu pociągów m.in. spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
W klimatyzację są wyposażone pociągi kategorii Express InterCity Premium, Express InterCity oraz InterCity. System ten znajduje się również w części składów Twoje Linie Kolejowe. W kolejnych latach tabor, jaki zgodnie ze strategią taborową PKP Intercity planuje zmodernizować lub kupić, będzie wyposażony w klimatyzację. W razie awarii klimatyzacji w którymś z wagonów, podróżnym, w miarę możliwości, zostaną zaoferowane miejsca w klimatyzowanych częściach pociągu. Gdyby takich miejsc zabrakło, zostaną podjęte starania mające na celu dostarczenie pasażerom napojów. Tam, gdzie jest to możliwe, będą one wydawane podróżnym także w razie ewentualnych opóźnień pociągów wynoszących ponad 60 minut. Pasażerowie oczekujący na dworcach na składy opóźnione powyżej 120 minut również mogą liczyć na napoje i posiłki.
Kolej pamięta też o podróżujących z opiekunami zwierzętach. Na 20 dworcach ustawione są miski z wodą.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na bieżąco współpracują z przewoźnikami w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu podróży. W czasie upałów na odcinkach linii szczególnie narażonych na wysokie temperatury prowadzą dodatkowe kontrole. Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwają służby dyspozytorskie. W całym kraju do dyspozycji pozostaje 161 zespołów szybkiego reagowania. Na sieci rozlokowano także 62 pociągi sieciowe, służące do naprawy sieci trakcyjnej.
Aktualne informacje o kursowaniu pociągów są dostępne na portalpasazera.pl oraz w aplikacji Rozkład Kolejowy. Szczegółowe informacje dotyczące kursowania pociągów PKP Intercity są dostępne na stronie internetowej przewoźnika www.intercity.pl oraz pod numerem infolinii 703 200 200.