Komunikacja miejska za darmo? To możliwe, ale nie wcześniej niż za trzy lata

Komunikacja miejska za darmo? To możliwe, ale nie wcześniej niż za trzy lata
fot. UM Bolesławiec Jest szansa, że Bolesławiec pójdzie w ślady m.in. Żor czy Lubina.
istotne.pl mzk, um bolesławiec

Temat nie jest nowy, bo jak podkreśla rzeczniczka bolesławieckiego magistratu Agnieszka Gergont, była to jedna z obietnic wyborczych urzędującego prezydenta. Szansa na to, że Bolesławiec – wzorem takich miast jak chociażby Żory czy Lubin – wprowadzi bezpłatną komunikację miejską, istnieje, ale może do tego dojść nie wcześniej niż za trzy lata, czyli po zakończeniu trwałości projektów unijnych.

Jeśli takie rozwiązanie wejdzie w życie, w Bolesławcu z pewnością pojawi się więcej stref płatnego parkowania. Jak tłumaczy A. Gergont, chodzi i o względy ekologiczne, i o doprowadzenie do większej mobilności aut. Zostawianie samochodu w takim miejscu na cały dzień nie będzie się po prostu opłacać. (Co może zachęcić bolesławian do korzystania z komunikacji miejskiej). Tak jest na Prusa i na placu Piłsudskiego. Mobilność pojazdów jest tu zdecydowanie większa. Nawet urzędnicy przestali parkować pod wieżowcem UM.

Czy będziesz częściej korzystać z komunikacji miejskiej, jeśli będzie ona za darmo?
tak
80.95
nie
18.25
nie mam zdania
0.79

Warto dodać – mówił o tym w czasie grudniowego posiedzenia Rady Miasta Bolesławiec Andrzej Jagiera, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji – że ceny biletów MZK są najniższe na Dolnym Śląsku i jedne z najniższych w Polsce i nie były zmieniane od 2011 roku. Rada Miasta zmieniła w tym czasie tylko cenę biletu miesięcznego, obniżając ją z 72 na 63 zł.

Co więcej, tabor MZK oceniany jest jako jeden z najlepszych w okolicy. – Potwierdził to nawet plan transportowy opracowany przez Starostwo Powiatowe, w którym określono wszystkie atuty przewoźników na terenie miasta i powiatu. I tam nasz tabor został oceniony najwyżej – podkreślił A. Jagiera.

Spółka planuje też pozyskać środki z Unii Europejskiej na sfinansowanie zakupu kolejnych 12 niskopodłogowych, niskoemisyjnych lub bezemisyjnych autobusów, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

Do tematu wrócimy.