Grupa Random zagra na Boomfeście w Görlitz

Grupa Random zagra na Boomfeście w Görlitz
fot. Gerard Augustyn Jednym z ważniejszych punktów warsztatów, które odbyły się w ramach projektu „InterKulturManagment”, był Talent Show. Zwyciężył w nim zespół Random.
istotne.pl warsztaty, koncert, i lo, random

W dniach od 6 do 8 kwietnia na Zamku Kliczków odbyły się warsztaty zorganizowane w ramach projektu „InterKulturManagment”. W przedsięwzięciu wzięli udział uczniowie z Bolesławca, Lubania, Zgorzelca oraz z niemieckich szkół (Hoyerswerda, Nieski, Görlitz). Pieczę nad całością sprawowali: Katarzyna Żak, wicedyrektorka I Liceum Ogólnokształcącego, Anna Ostaszewska, nauczycielka przysposobienia obronnego, oraz Marek Łętowski, dyrektor MDK i mentor firmy uczniowskiej SWAT (Szkolna Więź Artystycznych Talentów), działającej w I LO.

– Uczestnicy zajęć weszli w rolę młodych menedżerów, którzy odkrywają saksońsko-dolnośląski obszar przygraniczny – mówi Kinga Hartmann-Wóycicka z Saksońskiej Agencji Oświatowej. – Mam nadzieję, że w przyszłości resort oświaty zda sobie sprawę z tego, jak ważne jest kształcenie umiejętności menedżerskich.

– Dzięki tego typu warsztatom młodzi ludzie mogą dowiedzieć się, na czym polega zarządzanie kulturą – stwierdza Marek Łętowski. – Uczestnicy tych zajęć to osoby, które mają mnóstwo pomysłów, ale nie zawsze wiedzą, jak je zrealizować. Tutaj mają okazję zdobyć tę wiedzę – dodaje. – To, czego nauczyłam się w Kliczkowie, na pewno przyda mi się w przyszłości – podkreśla Sylwia Duru, uczennica I LO.

Jednym z ważniejszych punktów warsztatów był zorganizowany przez firmę SWAT Talent Show, który odbył w czwartek, 7 kwietnia, w I LO. Tego dnia publiczność mogła zobaczyć występy 10 wykonawców. Trzecie miejsce zajął zespół Modnar, który zgarnął także nagrodę publiczności. Drugą lokatę wywalczyła para taneczna Magda i Bartek. Zaś nagrodę główną jury przyznało grupie Random. Zespół będzie mógł wystąpić na przyszłorocznym festiwalu Boomfest w Görlitz, będącym ukoronowaniem projektu „InterKulturManagment”.

(informacja: ii)