Benefity dla pracowników – sprawdź jak wpływają na integrację zespołu

Benefity dla pracowników – sprawdź jak wpływają na integrację zespołu
fot. MyBenefit.pl Czy zdajesz sobie sprawę, co ma największy wpływ na dobre wyniki twojej firmy? Odpowiedź na to pytanie można zamknąć w trzech słowach: klienci, decyzje i zespół. Przy czym nawet, jeśli podejmujesz trafne decyzje biznesowe i docierasz ze swoją ofertą do ogromnej ilości potencjalnie zainteresowanych nią osób, to właśnie zachowanie twoich pracowników decyduje o tym, czy uda ci się osiągnąć oczekiwany zysk.
istotne.pl praca, pracownik

To oni mają bezpośredni kontakt z klientem, od nich zależy jakość wykonywanych usług i stan produktów, które oferujesz. Zgrany zespół działa niczym tryby w dobrze naoliwionej maszynie, dzięki której możliwe jest zarabianie pieniędzy. Właśnie dlatego utrzymywanie wysokiej motywacji wśród zatrudnionych i stwarzanie im okazji do zbudowania między sobą więzi  jest kluczowe dla sukcesu całego przedsiębiorstwa.

Benefity pozapłacowe są mile widzianym dodatkiem, o ile nie są z góry narzucone przez pracodawcę.

Aby skutecznie motywować zespół konieczna jest rezygnacja z traktowania go jedynie jako pewien zbiór ludzi, którzy zobowiązali się wykonywać określone czynności. Każda grupa składa się bowiem z jednostek. Podobnie w twoim zespole są ludzie o różnych doświadczeniach życiowych, odmiennych charakterach i różniący się stylem pracy.

Jeśli zatrudniasz niewielką liczbę osób możliwe, że znasz wszystkich osobiście i z pewną dozą prawdopodobieństwa wiesz, jakie korzyści pozapłacowe sprawiłyby im największą radość. Jednak nawet w tym wypadku możesz popełnić błąd i zaoferować wartościowemu pracownikowi coś, z czego w ogóle nie skorzysta. Problem ten zwiększa się w przypadku dużych firm, które w miarę rozrastania się nieuchronnie zaczynają funkcjonować dość bezosobowo.

Systemy kafeteryjne w Polsce są świetną metodą budowania silnych relacji w zespole.

Cechą dobrze zarządzanego biznesu jest owocna implementacja mechanizmów, które w swoim założeniu mają odciążyć osoby sprawujące funkcje kierownicze i przekazać decyzyjność na ręce ludzi bezpośrednio zainteresowanych daną funkcjonalnością. Nie inaczej należy postępować, wybierając benefity dla pracowników. Nikt lepiej niż twój pracownik nie wie, z jakich atrakcji chciałby skorzystać w czasie wolnym. Właśnie dlatego systemy kafeteryjne w Polsce umożliwiają samodzielny wybór korzyści w ramach przyznanej przez pracodawcę puli.

Co to oznacza dla pracodawcy? Pracownik, któremu z góry narzuca się pewne aktywności ma poczucie, że jest zmuszany do wykonywania dodatkowych obowiązków poza godzinami pracy. Natomiast osoby mogące samodzielnie wybrać benefity dla pracowników korzystają z nich chętnie i traktują je tak, jak tego oczekujesz – jako nagrodę w formie rozrywki, za którą zapłaci ich szef. Dzięki temu w naturalny sposób w twojej firmie wytworzą się grupy skupione wokół wspólnych zainteresowań, a ty nie będziesz musiał poświęcać na to ani minuty.

Dodatkowe benefity w pracy można wykorzystać do wspólnych aktywności.

Wspólna praca nad projektami, długie godziny spędzane w jednym budynku, skupienie na wspólnym celu – to mają twoi pracownicy w czasie przeznaczonym na pracę. Wiele pracodawców uważa, że taka integracja jest wystarczająca, zapominając o jednym aspekcie. Wszystko to odbywa się nieuchronnie w atmosferze stałego napięcia. Nie ma w tym nic złego, pewien poziom stresu towarzyszy wszelkim aktywnościom służbowym, szczególnie, jeśli twoich pracowników cechuje poczucie odpowiedzialności.

Nie należy jednak zapominać o tym, że w sytuacjach tego rodzaju ze względu na specyfikę działania ludzkiego organizmu obserwuje się obniżenie poziomu empatii. Budowanie trwałych więzi w środowisku służbowym jest więc niemożliwe. Udostępniając swojemu zespołowi benefity dla pracowników dajesz mu możliwość spotkania się na neutralnym gruncie, co rewelacyjnie wpłynie na jego zgranie.

Benefity pozapłacowe należy więc rozpatrywać nie tyle jako koszt, ale raczej jako inwestycję w zespół, która w niedługim czasie zwróci się z nawiązką.

Autor: redakcja MyBenefit.pl

tekst zlecony