materiał promocyjny

Jak zarabiać na Instagramie? – najszybszy sposób

Grafika
fot. vectorjuice, www.freepik.com Instagram już od dawna przestał być tylko platformą do dzielenia się zdjęciami i filmami, a stał się potężnym narzędziem biznesowym. Dla wielu osób marzeniem jest przekształcenie swojego profilu w źródło dochodu, a najlepsze jest to, że nie musi być to proces długotrwały. Dzisiaj omówimy skuteczne metody, jak zarabiać na Instagramie.
istotne.pl 183 social media

Reklama

Jak zacząć zarabiać na Instagramie?

Jeśli zastanawiasz się, jak zacząć zarabiać na Instagramie, musisz wiedzieć, że na początek potrzebna jest Ci strategia, dzięki której przygotujesz spójny wizerunek swojej marki. Zastanów się, wokół jakiej estetyki chcesz tworzyć swój content, zadbaj także o elementy charakterystyczne dla Twojej marki, dzięki którym wyróżnisz się na rynku. Może to być kolor rzucający się w oczy lub inny element tożsamy z Twoją marką.

Jeśli już wiesz, jak będzie wyglądać Twoja marka, zastanów się, kim są Twoi obserwujący i jakie mają preferencje co do treści na social mediach. Do zarabiania na Instagramie potrzebne są zasięgi. Aby je zdobyć, analizuj zachowania Twoich odbiorców oraz ich reakcje na opublikowane już posty. Wykorzystaj w tym celu oferowane przez Instagrama narzędzia analityczne. Pomoże Ci to w tworzeniu contentu dostosowanego do Twojej grupy docelowej, przez co przekaz będzie bardziej spersonalizowany.

W zdobyciu zasięgów pomoże Ci także współpraca z innymi influencerami, którzy zajmują się podobną do Twojej branżą. Dzięki wspólnym projektom przyciągniesz obserwujących z ich bazy odbiorców. Już wiesz, jak zacząć działać na Instagramie, przejdźmy więc do kolejnego ważnego zagadnienia tematu, jak zarabiać na Instagramie.

Na czym można zarabiać na Instagramie?

Na Instagramie istnieje wiele sposobów zarabiania, które można dostosować do swojej marki i specyfiki grupy odbiorców. Najpopularniejsze w social mediach jest zarabianie na marketingu afiliacyjnym, sprzedaży fizycznych przedmiotów, takich jak ubrania czy wyroby rękodzielnicze, a także sprzedaż usług i produktów cyfrowych. Za pomocą Instagrama możesz sprzedawać:

  • ebooki – jeden z najlepszych sposobów na motywację swojej wiedzy w formie bardzo lubianej przez odbiorców. Za pomocą ebooka możesz przekazać cenne informacje czy wskazówki związane z Twoją branżą. Pomoże Ci to wzmocnić wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
  • płatne webinary – na Instagramie możesz promować swój webinar, a link do zapisów umieść w swoim bio, dzięki temu odwiedzający na pewno go nie przeoczą.
  • szkolenia i kursy online – w promowaniu Twojego szkolenia online z pewnością pomoże poparcie znanych osób, które są zainteresowane Twoim produktem oraz mają wiarygodną reputację znawcy danej dziedziny.
  • konsultacje – możesz udzielać porad na różnorodne tematy w zależności od Twojej specjalizacji, a swoją ofertę promować za pomocą stories, postów czy rolek. Pokaż swoim odbiorcom, jaki problem możesz rozwiązać. Odpowiadaj na pytania, a pozwoli Ci to na zbudowanie zaangażowania oraz może skutecznie przekonać do skorzystania z Twoich usług.
  • zdjęcia i filmy – jeśli fotografia jest Twoją pasją, możesz ją monetyzować na social mediach. Już nie musisz korzystać tylko z platform stockowych, a gotowe paczki Twoich materiałów możesz sprzedawać z naffy na Instagramie.
  • usługi marketingowe – Instagram to dobre miejsce do zarabiania na usługach marketingowych. W ich ramach możesz zarządzać profilami, tworzyć treści, analizować dane i tworzyć strategie marketingowe.

Wszystko zależy od Twojej branży, umiejętności oraz problemu, który chcesz rozwiązać. Jak zachęcić odbiorców do zakupu Twoich produktów? Świetnym narzędziem jest lead magnet, czyli darmowa próbka Twojej oferty. Może być to darmowy rozdział Twojego ebooka, poradnik czy raport, a także kod rabatowy.

Własny sklep naffy na Instagramie

Jeśli interesuje Cię sprzedaż własnych produktów cyfrowych i usług na Instagramie, najlepszym narzędziem w tym celu będzie własny sklep naffy. Jest to gotowy sklep internetowy stworzony z myślą o twórcach cyfrowych, którzy chcą zarabiać na swojej wiedzy, co oznacza, że oferuje funkcje i narzędzia idealnie dostosowane do sprzedaży produktów cyfrowych oraz usług, takich jak konsultacje online czy płatny webinar.

Dlaczego naffy? To rozwiązanie, które świetnie integruje się z Instagramem. Wystarczy umieścić link do swojego profilu naffy w bio na Instagramie, by odbiorca został przeniesiony do Twojej oferty bez opuszczania strony. Dzięki temu Twoi obserwujący mogą szybko i wygodnie przejść od zainteresowania Twoją treścią do zakupu produktów lub usług, które oferujesz.

naffy to intuicyjna platforma, nie potrzebujesz żadnych specjalnych umiejętności, aby samodzielnie założyć konto oraz opublikować i dystrybuować swoje produkty. W razie ewentualnych problemów lub wątpliwości zespół naffy jest gotowy pomóc.

Czy własny sklep na Instagramie jest płatny?

Korzystając z naffy, nie płacisz miesięcznych subskrypcji. Założenie i prowadzenie konta jest całkowicie darmowe. Oznacza to, że możesz tworzyć różne rodzaje produktów cyfrowych w dowolnej liczbie bez żadnych ograniczeń. naffy działa w modelu prowizyjnym, dzięki czemu płacisz dopiero wtedy, kiedy sprzedajesz swoje produkty. Od każdej transakcji pobierana jest prowizja w wysokości 6%, a Ty nie jesteś narażony na stałe koszta w przypadku niepowodzenia sprzedaży. Możesz skupić się na tworzeniu i promowaniu swoich produktów bez dodatkowych zmartwień.

Kto może zarabiać na Instagramie?

Na Instagramie każdy może założyć konto, jednak jeśli chcesz zarabiać, dobrze by było wiązać z tym jakiś konkretny cel. Przygotuj strategię działania już na starcie, a unikniesz chaosu w działaniach i frustracji z powodu braku wyników.

Można wyróżnić trzy grupy, które zarabiają na Instagramie:

  • influencer – osoby, które zdobyły grono obserwujących, poprzez pokazywanie swojego życia lub działalności obracającej się w takich dziedzinach jak uroda, fitness, podróże czy samorozwój, często mają wpływ na decyzje swoich odbiorców. Popularnym sposobem na zarabianie przez influencerów jest współpraca z markami i promocja ich produktów, często za pośrednictwem linków afiliacyjnych. Znane osoby w social mediach często tworzą własne kolekcje kosmetyków lub ubrań.
  • ekspert – osoba, która jest znawcą w danej dziedzinie i publikuje swoje treści edukacyjne na Instagramie. To osoba, która swoją wiedzę może monetyzować za pomocą produktów cyfrowych, a także szkoleń online.
  • twórca cyfrowy – tworzy i dystrybuuje treści cyfrowe za pomocą Internetu, najczęściej właśnie na social mediach. Dziedziny twórców cyfrowych są nieograniczone, tak samo jak rodzaje treści, które tworzą. W rozwoju konta na Instagramie konieczne jest promowanie swojej działalności, a pomóc w tym może współpraca z innymi twórcami oraz posty sponsorowane.

Każda z tych osób może założyć konto w naffy i sprzedawać swoje produkty cyfrowe i usługi. Korzystanie z naffy pozwala na szybkie i skuteczne zarabianie na Instagramie dzięki monetyzacji swojej wiedzy. Niezależnie od tego, czy jesteś ekspertem w dziedzinie fitnessu, specjalistą od marketingu, twórcą kursów online, czy artystą tworzącym grafiki, naffy daje Ci narzędzia do łatwego rozpoczęcia sprzedaży.

Reklama