Irys, Nasturcja, Łąka i Tygrys. Body painting z Ceramiką Artystyczną

Body painting na Glina Show
fot. Samuel Borek Cztery malarki, cztery motywy i czwórka modeli. Body painting "Ceramiki Artystycznej" Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego to jedno z najpiękniejszych wydarzeń Glina Show i Gliniady 2023!
istotne.pl 86 gliniada, ceramika artystyczna, body painting

Reklama

W tym roku na paradę Glinioludów zaplanowaliśmy czwórkę modeli, którzy byli malowani przez cztery malarki "Ceramiki Artystycznej" Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego. Każda malarka wybrała jeden motyw ze swojej autorskiej dekoracji. Lucyna Lenkiewicz wybrała irysa, królewski kwiat. Malarce pozowała Zuza. Marta Matyjewicz malowała Edytę w motywy kwietnej łąki. Ewelina Gałka pomalowała modela Krzysztofa w motyw z nasturcjami, a Edyta Rudzik zamieniła Macieja w tygrysa.

Z wielu modeli, jacy wysłali do nas zgłoszenia, wybraliśmy Maćka, który pozował do plakatów Glina Show w 2018 roku, oraz Krzyśka, który ujął nas swoim wpisem:

Jako urodzony bolesławianin i wielki fan miasta będę zaszczycony mogąc współtworzyć Glina Show i wziąć udział w paradzie Gliniada. Od kilkunastu lat mieszkam za granicą, śledzę rozwój miasta ceramiki i promuję Bolesławiec wśród znajomych. Postanowiłem w tym roku wziąć czynny udział w Gliniadzie, a możliwość zaprezentowania body painting rodzimych artystów nakręca mnie jeszcze bardziej!

Modelki, które wybraliśmy, też były wyjątkowe. Edyta pracuje na co dzień w Ceramice  Artystycznej i bardzo chciała spróbować swoich sił jako osoba malowana. A Zuza zgłosiła się do nas najpierw jako wolontariuszka Starostwa Powiatowego, a potem wybraliśmy ją do malowania.

Lucyna Lenkiewicz od dziecka bardzo lubiła rysować i szkicować. W latach 1985-1988 uczyła się w Zespole Szkół Zawodowych w Bolesławcu przy ul. Komuny Paryskiej w klasie o profilu ceramicznym. Praktyki zawodowe odbyła w „Ceramice Artystycznej” (Cepelii) w ówczesnej siedzibie zakładów przy ul. Polnej. W 1998 r., po otrzymaniu pozytywnej oceny w konkursie na stanowisko malarki, została zatrudniona w Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna”. Zaczynała od dekoracji produkcyjnych, by w 2001 r. przejść do działu unikatów, gdzie pracowała jako projektant oraz odtwarzacz dekoracji unikatowych i produkcyjnych. Od maja 2020 r. pełni funkcję mistrza dekoracji unikatowych i kieruje zespołem osób odtwarzających dekoracje unikatowe. Lubi dekoracje produkcyjne, uporządkowane i skomponowane według określonych zasad, ale preferuje wzory unikatowe. Najchętniej sięga po motywy kwiatowe. Uwielbia irysy, które uważa za królewskie kwiaty i które stały się inspiracją dla niezwykle popularnego wzoru U4157.

Ewelina Gałka z „Ceramiką Artystyczną” Spółdzielnią Rękodzieła Artystycznego związana jest od 2001 r. Początkowo zatrudniona w malarni produkcyjnej, następnie w malarni unikatów. Od 2015 r. pracuje również jako projektant dekoracji, tworząc własne wzory unikatowe i produkcyjne. Kontakt z ceramiką miała od dziecka, ponieważ za sprawą mamy, która również zajmowała się w spółdzielni zdobieniem naczyń, często mogła podglądać pracę dekoratorek. Poszukiwanie oryginalnych wzorów układających się jak w kalejdoskopie w kolejne kompozycje nieodmiennie fascynuje Ewelina Gałkę i mobilizuje do dalszych poszukiwań w zakresie wzornictwa. Źródłem inspiracji jest dla niej najbliższe otoczenie. Może to być deseń na tkaninie, firanka lub kwiat. Jeden pomysł nasuwa kolejne.

Edyta RudzikMarta Matyjewicz to malarki, które były wśród artystek przygotowujących edycje limitowane prezentowane na tegorocznym ogrodzie ceramicznym "Ceramiki Artystycznej" Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego.

Partnerzy i sponsorzy Glina Show i Gliniady w roku 2023Partnerzy i sponsorzy Glina Show i Gliniady w roku 2023fot. istotne.pl

Reklama