Dolnośląscy przedsiębiorcy na London Tech: Going Global otwiera drzwi do międzynarodowych rynków

pies robot
fot. istotne.pl Dolnośląskie firmy technologiczne po raz kolejny skorzystały z programu Going Global, który umożliwia im prezentację innowacyjnych rozwiązań na światowych targach.
istotne.pl 1 umwd, targi, londyn

Reklama

Podczas tegorocznych London Tech przedsiębiorcy podkreślali, jak duże znaczenie dla ich działalności ma możliwość nawiązywania międzynarodowych kontaktów, zdobywania klientów i wymiany wiedzy technologicznej.

Szansa na globalny rozwój

Dla wielu firm uczestnictwo w London Tech było okazją do rozwoju i promocji na rynkach zagranicznych. Kasper Stasiak z firmy Awakast zwrócił uwagę na to, jak istotne jest budowanie relacji na takich wydarzeniach.

– Going Global to dla nas ogromna szansa: pokazać nasze rozwiązania z Dolnego Śląska na arenie międzynarodowej – powiedział Kasper Stasiak z Awakast. Jak dodał, targi w Londynie pozwoliły im nawiązać nowe kontakty, a wcześniej podobne efekty przyniosła misja do Dubaju, z której wrócili z nowymi klientami i partnerami.

Z kolei Mateusz Tokarski z Giant Lazer podkreślał, że sprzedaż usług edukacyjnych i szkoleniowych wykorzystujących VR jest trudna bez bezpośredniego kontaktu z klientem.

– Nie jest łatwo zdalnie sprzedać to, co realizujemy na rynkach zagranicznych – wyjaśniał Mateusz Tokarski z Giant Lazer. – Dzięki London Tech udało się sfinalizować umowę, nad którą pracowaliśmy przez dwa miesiące.

Nie tylko nawiązywanie nowych relacji było kluczowe dla przedsiębiorców. Przemysław Sienkiewicz z GreenFields zaznaczał, że jego firma działa już na rynkach międzynarodowych, ale głównie dzięki obecnym klientom.

– Dzięki tej imprezie mamy zamiar w bardziej zorganizowany sposób wejść na rynki międzynarodowe – mówił Przemysław Sienkiewicz z GreenFields, podkreślając, że targi pozwoliły im rozpocząć pierwsze rozmowy handlowe.

Wiedza i innowacje na pierwszym planie

Uczestnicy targów podkreślali również, że wyjazd do Londynu był dla nich okazją do zdobycia wiedzy i lepszego zrozumienia nowych technologii.

– Dla mnie to szansa na rozmowy z inżynierami, nie tylko ze sprzedawcami – mówił Rafał Dziwiński z firmy Korbank, który skupił się na wymianie doświadczeń związanych z backupem danych i cyberbezpieczeństwem.

Bartosz Gonczarek z Vastorm zaznaczał natomiast, że sztuczna inteligencja w biznesie wciąż się rozwija, a jego firma zajmuje się wdrażaniem realnych rozwiązań opartych na AI.

– Wsparcie tego, co robią przedsiębiorstwa za pomocą algorytmu sztucznej inteligencji, to jest zupełnie nowa dziedzina – podkreślał Bartosz Gonczarek z Vastorm. Jak zaznaczył, jego firma pracuje nad wykorzystaniem AI w biznesie w sposób, który minimalizuje ryzyko błędów i tzw. „halucynacji” algorytmów.

Na rosnące znaczenie edukacji technologicznej zwracał uwagę Piotr Krzyżyński z Soft Power, który propaguje naukę programowania i analityki danych już od poziomu szkoły podstawowej.

– Staramy się zarazić młodzież pasją do programowania i sztucznej inteligencji – mówił Piotr Krzyżyński z Soft Power, podkreślając, jak ważne jest przygotowanie młodych ludzi do pracy z nowoczesnymi technologiami.

Nowe technologie i cyfrowe rozwiązania

Podczas targów swoje rozwiązania prezentowały także firmy zajmujące się cyfrową transformacją i streamingiem wideo. Wojciech Dalętka z Nadaje Broadcasting przedstawił możliwości swojej platformy do transmisji online.

– Jeżeli życzą sobie państwo zorganizować webinar dla kilku tysięcy osób, to można nadawać strumień do naszej platformy – wyjaśniał Wojciech Dalętka. Jego firma dostarcza technologie do dużych wydarzeń, konferencji i telewizji internetowych, umożliwiając profesjonalne transmisje na szeroką skalę.

Going Global: inwestycja w przyszłość

Dolnośląscy przedsiębiorcy podkreślali, że program Going Global daje im realne wsparcie w ekspansji zagranicznej, pomagając nie tylko w organizacji wyjazdów, ale także w budowaniu długoterminowych relacji biznesowych.

Wielu z nich podkreślało, że udział w takich wydarzeniach to nie tylko możliwość zdobycia nowych klientów, ale również szansa na rozwój, wymianę wiedzy i współpracę z innymi firmami z regionu.

Targi London Tech ponownie udowodniły, że dolnośląskie firmy mają potencjał, by konkurować na światowych rynkach, a wsparcie inicjatyw takich jak Going Global jest kluczowe w budowaniu ich międzynarodowej pozycji.

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021-2027 oraz ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego w ramach projektu pn. „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”

Reklama