Jeden bilet, trzy kraje – szykują się zmiany w podróżowaniu po pograniczu

Pociąg
fot. istotne.pl Jeden bilet, który łączy trzy kraje i setki możliwości podróży – EURO-NYSA-TICKET od 21 lat umożliwia pasażerom swobodne poruszanie się po pograniczu Polski, Niemiec i Czech. Teraz ta popularna oferta doczeka się ważnych zmian. Ich celem jest jedno: ułatwić życie podróżnym i jeszcze bardziej zbliżyć regiony po obu stronach granicy.
istotne.pl 1 bilet, pkp, pociąg

Reklama

O zmianach w transgranicznej komunikacji mówiono podczas międzynarodowej konferencji w Zgorzelcu. W ramach projektu smartENT zaprezentowano szereg działań, które już wkrótce mają uczynić podróżowanie jeszcze wygodniejszym.

– Od Bolesławca, przez Niemcy, do Liberca – wystarczy jeden bilet. To przykład, jak dobrze może działać współpraca międzynarodowa – mówi Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.

Co się zmieni?

Nowa jakość informacji: Projekt zakłada uproszczenie dostępu do danych o trasach, rozkładach i dostępności biletu. Koniec z szukaniem – wszystko ma być bardziej przejrzyste i łatwo dostępne.

Więcej punktów sprzedaży i sprzedaż online: Obecnie w Kolejach Dolnośląskich już ponad 60% biletów kupowanych jest przez internet – na trasach turystycznych nawet 90%. Bilet EURO-NYSA-TICKET ma być jeszcze łatwiej dostępny online.

Integracja taryf i rozkładów: Dzięki współpracy trzech regionów za prawie milion euro, rozkłady jazdy i ceny biletów będą lepiej dopasowane i zintegrowane.

Bez przesiadek do Görlitz: Planowana elektryfikacja odcinka Zgorzelec–Görlitz pozwoli pociągom Kolei Dolnośląskich wjeżdżać bezpośrednio na niemiecką stację – bez konieczności przesiadki czy zmiany taboru.

Gdzie pojedziesz z biletem EURO-NYSA-TICKET?

Z biletem ENT można podróżować m.in. na trasach:

  • Bolesławiec – Görlitz
  • Jelenia Góra – Harrachov
  • Lubań – Węgliniec
  • Gryfów Śląski – Świeradów-Zdrój
  • Jelenia Góra – Görlitz

Bilet obejmuje pociągi Kolei Dolnośląskich, ale także oferty Polregio, Ostdeutsche Eisenbahn, Die Länderbahn i České Dráhy. Obejmuje transport kolejowy, autobusowy i miejski – na całym obszarze przygranicznym.

Nowy etap współpracy międzynarodowej

Za organizację po stronie niemieckiej odpowiada ZVON – związek transportowy Górnych Łużyc i Dolnego Śląska. Po stronie polskiej, oprócz Kolei Dolnośląskich, aktywny jest również Instytut Rozwoju Terytorialnego.

W Zgorzelcu poruszono także temat przyszłości publicznego transportu regionalnego. Padła propozycja stworzenia Wojewódzkiego Zarządu Transportu Publicznego, który mógłby koordynować przewozy kolejowe i autobusowe w regionie.

– Czas zadać pytanie, czy Dolny Śląsk jest gotowy na wspólnego organizatora transportu publicznego. To temat, który wymaga refleksji – zaznacza Łukasz Sęk z Urzędu Marszałkowskiego.

Podsumowanie dla pasażera

Nadal kupisz jeden bilet na podróże w trzech krajach. Wkrótce będzie łatwiej go znaleźć, kupić i zaplanować podróż. Dzięki inwestycjom skończy się problem z przesiadkami w Görlitz. To wszystko – bez zmian w cenie biletu. To dobry moment, żeby zaplanować wycieczkę za granicę… bez stresu i bez granic.

Reklama