Cudzoziemcy z Bolesławca oszukali kobietę na ponad 70 tys. zł! Para zatrzymana!

podejrzany
Podejrzani • fot. KPP Bolesławiec Policjanci przypominają – pracownik banku nigdy nie poprosi o kody BLIK ani o wykonanie przelewu „w celu zabezpieczenia środków”. W przypadku podejrzanych telefonów należy się rozłączyć i samodzielnie skontaktować z bankiem, korzystając z oficjalnej infolinii.
istotne.pl 183 policja, oszustwo

Funkcjonariusze Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą bolesławieckiej komendy zatrzymali dwoje podejrzanych o udział w oszustwie dokonanym metodą „na pracownika banku”. – Pokrzywdzoną jest mieszkanka Gdańska, która uwierzyła w fałszywą informację o rzekomym włamaniu na jej konto bankowe i podejmując działania w „ochronie środków”, straciła łącznie 70 tysięcy złotych – relacjonuje st. asp. Aleksandra Pieprzycka. – Zatrzymanie to efekt intensywnej i szczegółowej pracy operacyjnej funkcjonariuszy Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą bolesławieckiej komendy.

Do zdarzenia doszło w lipcu br. Kobieta otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która poinformowała ją o rzekomej próbie przejęcia konta przez nieuprawnione osoby. Rzeczniczka:

W trakcie rozmowy oszuści nakłonili pokrzywdzoną do wygenerowania i przekazania kodu BLIK na kwotę ponad 22 tysiące złotych, a następnie do wykonania przelewów na wskazane rachunki bankowe – na łączną sumę bliską 50 tysięcy złotych.

Ustalono, że część gotówki została wypłacona w jednym z bankomatów na terenie powiatu bolesławieckiego. Dzięki zgromadzonym materiałom dowodowym oraz pracy operacyjnej policjanci wytypowali podejrzanych i zatrzymali 21-letnią kobietę i 23-letni mężczyznę, oboje to obywatele Ukrainy mieszkający w Bolesławcu.

Zatrzymani trafili do policyjnego aresztu, a zebrany materiał pozwolił na przedstawienie im zarzutów oszustwa. Za tego rodzaju przestępstwo grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.

Policjanci przypominają:

Pracownik banku nigdy nie poprosi o kody BLIK ani o wykonanie przelewu „w celu zabezpieczenia środków”. W przypadku podejrzanych telefonów należy się rozłączyć i samodzielnie skontaktować z bankiem, korzystając z oficjalnej infolinii.