materiał promocyjny

Algorytm Instagrama 2022. Jak działa i kogo promuje?

Telefon z instagramem
fot. unsplash.com Instagram to jedna z najpopularniejszych aplikacji, od wielu lat nie schodzi z czołówki mediów społecznościowych. O tym, czy nasze konto będzie popularne, decyduje algorytm i my sami — poprzez działanie.
istotne.pl 1 internet

Reklama

Algorytm Instagrama to klucz do wysokich statystyk, przekładających się na viralowe posty i dochodowe współprace. W tym artykule dowiesz się jak sprawić aby algorytm na Instagramie zaczął bardziej promować Twoje posty.

Kluczowe czynniki wpływające na algorytm

Celem algorytmu jest to, aby użytkownicy spędzali na Instagramie jak najwięcej czasu. To oznacza nie tylko wyświetlanie reklam, ale także gromadzenie naszych danych. Taki cel przyświeca wszystkim mediom społecznościowym. Algorytm to rzecz święta dla osób, które chcą zarabiać na Instagramie.

Istnieją 4 kluczowe czynniki mające wpływ na algorytm Instagrama, które zostały oficjalnie potwierdzone przez aplikację. To po pierwsze informacja o poście i jego formacie: czy jest to wideo, czy zdjęcie, kiedy zostało dodane i ile ma lajków. Po drugie kim jest osoba, która dodała post — czy angażujesz się w udostępniane przez nią treści, czy jest twoim przyjacielem. Po trzecie aktywność, czyli jakie treści przeglądasz. I ostatnie: interakcje — czy lubisz i komentujesz posty danej osoby.

Konto biznesowe a osobiste

Konta biznesowe czy osobiste? Nie ma to żadnego znaczenia dla algorytmu. Konto biznesowe nie ucina zasięgów. Ogromnym plusem konta biznesowego jest dostęp do statystyk, których nie widzimy, posiadając konto osobiste. Statystyki pozwalają na sprawdzenie, czy publikowane treści są atrakcyjne dla odbiorców. 

Algorytm Instagrama lubi lajki

Na Instagramie bardzo ważne są lajki, wyświetlenia, komentarze i obserwujący. Zwiększona aktywność to znak dla aplikacji, aby polecać Twój profil i wyświetlać go w wielu miejscach. Instagram likes czyli czerwone serduszko znajdujące się na dole każdego postu to nie tylko liczba, ale także informacja jak popularne jest zdjęcie czy wideo. Duża ilość like na Instagramie to informacja dla potencjalnych marek, które chciałyby z nami podjąć współpracę. Im więcej lajków, tym większa szansa na dochodową współpracę.

Doskonale wiedzą to influencerzy, którzy od lat wykorzystują serwisy takie jak Wypromowani.pl. Na wcześniej wspomnianym portalu można bez przeszkód kupić lajki na Instagramie z dowolnego miejsca na ziemi. Ponadto nie jest to nadzwyczaj drogie. Najtańsza oferta na stronie to koszt zaledwie 0,99 zł. W ten sposób można szybko podbić zasięg posta i sprawić, że wycena naszego konta wzrośnie. Jeżeli posiadasz 1000 like na Instagramie to bez problemu reklamodawca zapłaci Ci minimum 500 zł za reklamę na Twoim koncie. Oczywiście im większy zasięg tym stawka jest większa.

Kupowanie Instagram like to zatem świetna inwestycja w nasz profil i możliwość dobrych zarobków. Lajki są ważne, a im większy ich wzrost, tym szybsza odpowiedź algorytmu. Twoje posty pojawią się na głównej stronie Instagrama i w zakładce Eksploruj. Kupione lajki wypromują konkretny post. Instagramowe lajki to element promocyjny, który zwiększa Twoje zasięgi, pozwala rozwijać konto i dotrzeć do nowych obserwujących, a także zdobyć popularność i współprace z markami.

Algorytm na Instagramie

Jak działa algorytm na Instagramie? Prawdopodobieństwo polubienia posta zwiększa się, jeśli wiemy, kiedy go udostępnić. Poprzez statystyki możesz sprawdzić, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni. To właśnie wtedy opublikuj swój post. Insta daje pierwszeństwo nowym udostępnieniom. Oznacza to, że na kolejność wyświetlania postów ma wpływ, kiedy zostało opublikowane zdjęcie. Platforma chce pokazywać swoim użytkownikom najnowsze publikacje. Oprócz odpowiednich godzin zwróć również uwagę na częstotliwość publikacji. Bądź aktywny. Do budowania popularności treści wykorzystywana jest aktywność użytkowników. Od tego, co najczęściej przeglądasz na Instagramie, zależy, co zobaczysz w kolejnych publikacjach. Jeśli często lajkujesz posty modowe lub samochodowe, to w kolejnych dniach będziesz widzieć więcej tej tematyki w zakładce Eksploruj.

Jeśli zależy Ci za zasięgach, to utrzymuj relacje ze swoimi obserwatorami. Komentuj, udostępniaj, oznaczaj na zdjęciach, lajkuj, a także nie unikaj prywatnych wiadomości. Angażuj się w kontakty z followersami i obserwuj osoby, z którymi utrzymujesz kontakt. Wiadomości prywatne także mają wpływ na postrzeganie przez Instagram Twojego zaangażowania w relacje. Ponadto ważna jest częstotliwość korzystania z aplikacji, regularne scrollowanie to znak dla Instagrama, że jesteś aktywny, gdzie inni publikują posty. Spójne tematycznie i ciekawe publikacje zwiększają prawdopodobieństwo zapisania posta oraz prawdopodobieństwo udostępnienia posta.  

Instagram Stories

Dla algorytmu Instagrama ważne są nie tylko posty na profilu. Algorytm działa także dla Stories. Aplikacja wyświetla nam relacje, które pochodzą z kont, z którymi codziennie wchodzimy w interakcje. Stories wyświetlają się chronologicznie, Insta kładzie duży nacisk na aktualności. Regularne publikowanie ciekawych Stories sprawi, że zachowasz pierwsze miejsce na koncie swoich odbiorców.

Instagram Reels

W tym roku coraz większą popularnością będą się cieszyć wideo. W mediach społecznościowych widzimy nowe funkcje pozwalające na tworzenie takich treści. Filmy to z punktu widzenia algorytmu zwiększona atrakcyjność treści profilu. Reels to najnowsza opcja na Instagramie, konkurencja dla aplikacji Tik Tok. 15 i 30-sekundowe klipy bogate w efekty i audio zwiększają atrakcyjność naszego profilu. Nie zapomnij zapoznać się z prawami autorskimi dotyczącymi audio.

IGTV

Format, jakim jest IGTV, powstał także niedawno, ale jest to starsza opcja niż Reels. To dłuższe filmy, które mają 3 kategorie. Dla Ciebie — wyświetlane na podstawie naszych zachowań na Insta w przeszłości. Following — filmy osób, które obserwujesz lub których posty komentowałeś. Popularne — filmy viralowe. IGTV pozwalają np. na zaprezentowanie działalności naszej firmy.

Zakładka Eksploruj

Zakładka Eksploruj wyświetla posty skierowane do konkretnego odbiorcy. Są to, oparte o nasze wcześniejsze zachowania, treści różne dla każdego użytkownika. Trafienie do zakładki Eksploruj zwiększa prawdopodobieństwo polubienia posta, zapisania go czy udostępnienia. 

Reklama