materiał promocyjny

Walka o indeks Uniwersytetu Gdańskiego

Walka o indeks Uniwersytetu Gdańskiego
fot. Powiat Bolesławiecki W Zespole Szkół Handlowych i Usługowych w Bolesławcu odbył się wojewódzki finał Ogólnopolskiej Olimpiady Logistyczno-Spedycyjnej.
istotne.pl 183 wiesław stefanik, olimpiada, zshiu bolesławiec

Reklama

Głównym organizatorem Olimpiady jest Uniwersytet Gdański i to o indeks tej zacnej uczelni walczą olimpijczycy. Impreza odbyła się nie bez powodu w bolesławieckiej „Handlówce”; aż dziesięcioro jej uczniów zakwalifikowało się do finału dolnośląskiego.

W eliminacjach do olimpiady udział brało ponad 6 tysięcy uczniów z całej Polski. Około 650 dotarło do finałów wojewódzkich. Do finału Dolnego Śląska dotarło 37 osób. W tej grupie jest aż dziesięcioro uczniów Zespołu Szkół Handlowych i Usługowych. Dlatego Uniwersytet Gdański zwrócił się z propozycją organizacji finału wojewódzkiego w Bolesławcu.

Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwał Michał Żąda, pracownik naukowy Uniwersytetu Gdańskiego. Test zawierał 25 pytań, czas na rozwiązanie to 50 minut. Dodatkowym utrudnieniem była otwarta formuła testu: pytanie i 6 odpowiedzi do wyboru. Wszystkie odpowiedzi mogły być prawidłowe albo żadna z nich.

Po finale wojewódzkim osoby, które się zakwalifikują, przejdą do etapu centralnego, który odbędzie się 5 kwietnia w Sopocie. Gra toczy się o wysoką stawkę. Laureaci dostaną indeksy Uniwersytetu Gdańskiego.

– Od pierwszego naboru spedycja i logistyka cieszą się ogromnym powodzeniem – mówi Wiesław Stefanik, dyrektor szkoły. – Na jedno miejsce mamy dwoje kandydatów. Zawód jest bardzo atrakcyjny. Trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek przedsiębiorstwo bez logistyków. I jest to zawód dobrze płatny. Jeśli ktoś będzie dobrze do niego przygotowany, to zaraz po szkole może liczyć na zatrudnienie i satysfakcjonującą pensję.

Szkoła od samego początku istnienia olimpiady bierze w niej udział i za każdym razem jej uczniowie są wśród finalistów szczebla centralnego.

Testy zostały zabrane do Gdańska i tam kapituła dokona oceny.

Reklama