Urząd Gminy Bolesławiec informuje:
(…) w 2024 roku miesięczna stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie uległa zmianie i zgodnie z uchwałą Rady Gminy Bolesławiec wynosi:
- 30,00 zł od osoby, jeśli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny.
Oraz podkreśla:
Opłata za wywóz odpadów komunalnych obowiązuje wszystkie osoby mieszkające na terenie Gminy Bolesławiec (również bez zameldowania).
Złożona w Urzędzie Gminy deklaracja stanowi podstawę do naliczenia i wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, uiszcza się bez wezwania, w łącznej wysokości za trzy miesiące kalendarzowe, w terminach:
- za I kwartał do 15 marca danego roku,
- za II kwartał do 15 maja danego roku,
- za III kwartał do 15 września danego roku,
- za IV kwartał do 15 listopada danego roku.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zgodnie z uchwałą Rady Gminy Bolesławiec, należy wnosić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Bolesławiec (tj. indywidualny numer rachunku bankowego nadany każdemu zobowiązanemu z tytułu przedmiotowej opłaty).
Szczegółowych informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Bolesławiec w godzinach pracy urzędu oraz pod numerem tel. 75 732 32 21-23, wew. 121.
Oraz uzupełnia:
Przypomina się również, że zgodnie z art. 6m ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Okoliczności, w przypadku których należy złożyć nową deklarację, to m.in.:
- zmiana ilości osób zamieszkujących (np. zamieszkanie nowego mieszkańca, wyprowadzka, zgon, urodzenie się dziecka itp.),
- sprzedaż nieruchomości,
- zmiana właściciela nieruchomości lub formy władania nieruchomością.
W przypadku, gdy osoba zobowiązana nie złoży deklaracji (lub w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji), opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zgodnie z art. 6o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, może zostać naliczona w drodze decyzji, według danych posiadanych przez Urząd Gminy.
Urzędnicy: – Apelujemy zatem do mieszkańców gminy, aby sami zgłaszali zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi poprzez złożenie rzetelnej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami. Niewypełnienie tego obowiązku prowadzi do wydania decyzji administracyjnej w tej sprawie ze skutkiem powstania zaległości i odsetek.
I dodają: – Jednocześnie informujemy, że dane zawarte w złożonych deklaracjach (głównie dotyczące wskazanej liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość) podlegają bieżącej weryfikacji, a w przypadku zaistnienia rozbieżności z danymi, jakimi dysponuje tut. urząd, kierowane są wezwania do złożenia wyjaśnień i zmiany deklaracji.