Trwa kampania PKP „Bezpieczny przejazd”

Fragment plakatu kampanii informacyjnej PKP
fot. PKP Już po raz czwarty PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. organizują kampanię społeczną „Bezpieczny przejazd”. Jej celem jest kształtowanie świadomości kierowców, pieszych i rowerzystów, a w konsekwencji – zapobieganie wypadkom na skrzyżowaniach dróg z liniami kolejowymi.
istotne.pl 0 akcja, bezpieczeństwo, pkp

Reklama

Rozpędzony samochód wjeżdża na skrzyżowanie z torami kolejowymi, mimo że z daleka widać błysk czerwonych świateł – takie sceny mają miejsce codziennie w całym kraju. Statystyki są nieubłagane: 97% wypadków na przejazdach kolejowych powodują kierowcy. Równie nieubłagane są prawa fizyki – samochód nie ma żadnych szans w zderzeniu z lokomotywą.

O tym wszystkim mówi kampania „Bezpieczny przejazd”, która po raz drugi organizowana jest pod hasłem „Zatrzymaj się i żyj”. Stany Zjednoczone i niektóre kraje Starego Kontynentu rezygnują z dróżników, których zastępują automaty. Rogatki, sygnały świetlne i dźwiękowe, wyraźne znaki drogowe – to apel do kierowcy: tutaj może być niebezpiecznie. Zahamuj, rozejrzyj się! Stosuj zasadę ograniczonego zaufania!

Z doświadczeń wielu krajów wynika, że mija wiele lat, zanim tego typu akcje społeczne odnoszą pożądany skutek. Dlatego też w tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, przed przejazdami pojawią się funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, policji, Żandarmerii Wojskowej, Straży Granicznej, a także pracownicy różnych jednostek kolejowych, harcerze i wolontariusze, którzy wręczać będą ulotki i gadżety przypominające o celach akcji.

Ponadto podczas kampanii będą odbywać się spotkania z dziećmi i młodzieżą, a rozstawione przy drogach całego kraju plakaty i bilbordy namawiać będą do bezpiecznej jazdy.

(informacja PKP/GA)

Zobacz także

Więcej o kampanii

Reklama