Potrzebna pomoc przy Fiacie 126p

  • SebeQ, 2013-12-28 20:02 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Witam wszystkich, poszukuję dobrych rad z dziedziny motoryzacji.Aktualnie moim hobby stał się słynny maluszek Fiat 126p.Aczkolwiek jak na swoje lata 1991, ma kilka ukrytych wad.Przeszedł mały remont, ale teraz padła uszczelka pod głowicą i ładowanie akumulatora, nie mam też wskaźnika paliwa.Alternator ma nowe łożyska i nowy regulator napięcia.Będę wdzięczny za komentarze i pomoc ;)(proszę nie pisać głupich komentarzy w stylu:"poszukaj sobie w google" bo tematów przejrzałem całe mnóstwo)pozdrawiam :)

  • SebeQ, 2013-12-28 20:03 Cytuj Zgłoś nadużycie

    :)

    Kliknij w obrazek, aby powiększyć.
  • hemi, 2013-12-28 20:59 Cytuj Zgłoś nadużycie

    A jaki masz plan na niego?
    Pełna seria, jakieś akcenty w kierunku G-style, czy może rat/rost look?
    Ogólnie jest klub fiata 126p i pewnie jest już rozkmniniony w każdy sposób :)
    http://mfk126p.nazwa.pl/portal.php.
    2013-12-28, 21:02Akurat dzisiaj ogladałem "Kup i zrób-samochód marzeń" o restauracji 126p ;)
    Fajna sprawa, bo można super zrobić furę nie rujnując kieszeni :)
    280 zł kompletny nowy hebel-rozpieracze, szczeki itp. bajka :).

    Kliknij w obrazek, aby powiększyć.
  • SebeQ, 2013-12-28 21:54 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Na dzień dzisiejszy, jak będę miał dostęp do garażu, lub miejsca, zdejmuję silnik kładę na paletę i staram się rozebrać głowicę i alternator.

    Pytanie:
    1. Co może być nie tak z alternatorem jeśli ma nowe części? czy mogła paść elektronika w alternatorze? jak to sprawdzić?

    Jeśli chodzi o "tuning" wizualny, hehe, zastanawiałem się nad tym :), niestety nie mam gdzie zrobić autka tak jakbym tego chciał(np połozyć nowy lakier, wstępny koszt ok 600zł, czyli drugi maluch, heh).
    dodałbym też parę bajerów, nitro itd,
    2013-12-28, 21:57Jeszcze jedna kwestia. Maluch ma czasami taki zachowanie, odpalam , grzeje silnik, jeżdze po mieście, gaszę, wsiadam za jakąś chwilę, odpalam a on mi traci obroty, dodaje gaz albo daje ssanie i jedzie, puszczam ssanie gaśnie..

    czy to jakieś zwarcie? czy problem w np kondensatorkach, cewce? która mądra głowa pomoże? :)

  • hemi (ANx2QP), 2013-12-28 22:15 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Cyt: "dodałbym też parę bajerów, nitro itd, ".

    Jakie qurwa nitro w maluchu?

  • osocze (g6pEW), 2013-12-28 22:47 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Mam ksiazke do fiata i moge pozyczyc jeżeli jesteś zainteresowany!

  • 126 (qvO4r), 2013-12-28 22:57 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Osobiscie mialem pare fiacikownaprawialem go z zamknietymi oczmi sluze pomoca co do zachowania co opisujesz to przyczyna jest aparatzaplonowy a mianowicie kondesator ktory znajduje sie na nim.
    Nalezy go wymienic a caly aparat wyciagnac i umycbo na bank jest caly woleju.

  • Reklama

  • SebeQ, 2013-12-28 23:20 Cytuj Zgłoś nadużycie

    :) cenne rady dzieki :)
    Hemi, nitro w malaczu jak złoto :) :P
    2013-12-28, 23:23faktycznie aparat moze być zaolejony bo uszczelka padła i "żyga olejem" fuj :P
    sprawdzę. Jak założę uszczelkę i umyje silnik to dam znać.
    Co do mycia silnika, co polecacie żeby wymyc z oleju? :-)

  • 126 (qvO4r), 2013-12-28 23:31 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Sa specjalne plyny do mycia silnikow wystarczy spryskac a nastepnie nmyc woda pod cisnieniem.

  • pero (AtPY5R), 2013-12-28 23:58 Cytuj Zgłoś nadużycie
    2013-12-28, 21: 57. Jeszcze jedna kwestia. Maluch ma czasami taki zachowanie, odpalam, grzeje silnik, jeżdze po mieście, gaszę, wsiadam za jakąś chwilę, odpalam a on mi traci obroty, dodaje gaz albo daje ssanie i jedzie, puszczam ssanie gaśnie. czy to jakieś zwarcie? Czy problem w np kondensatorkach, cewce? Która mądra głowa pomoże? :)

    A ja stawiam na gaźnik. Przemyć, przedmuchać i wyregulować.

  • Anonim (AE4mEY), 2013-12-29 10:13 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Nie zapomnij gdy ściągniesz głowice zawieźć ją do planowania!

  • 126 (dRjuoO), 2013-12-29 11:17 Cytuj Zgłoś nadużycie

    A ja stawiam na zaplon mialem takie problemy, ale jak bedzie robil glowice to nie zaszkodzi zajzec do gaznika.

  • SebeQ, 2013-12-29 12:36 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Gaźnik przeczyszczę oczywiście przy okazji. jak silnik będzie na palecie to będę miał dostęp do wszystkiego praktycznie.
    Jeszcze jedno pytanko. wymieniałem wszystkie przewody hamulcowe oprócz centralnego(wyglądał zdrowo)+przewody gumowe.
    Odpowietrzyłem układ, ale czasem hamulec jest mocniejszy czasem mniej, bardzo rzadko też jest tak że go nie ma, podpompuję kilka razy i jest. czy to wina pompy czy jeszcze trzeba odpowietrzyć?
    2013-12-29, 12:39AHa, pytanie też o wskaźnik paliwa. co z nim może być nie tak. wydrukowałem sobie schemat instalacji w formacie 50x40 żeby wszystko było widoczne. wydaje się że wszystko jest ok a nie pokazuje stanu paliwa.

  • Bruce (AN00Tf), 2013-12-29 13:58 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Jak to wszystko czytam przypominają mnie się czasy kiedy ja jezdziłem "maluchem". Bez przerwy jakieś problemy. Jak nie pompa paliwa to gaznik, jak nie gaznik to akumulator, nie mówiąc już o niedziałającym hamulcu ręcznym. Jak było dużo paliwa w zbiorniku to wskaznik działał, jak trochę ubyło na wskazniku zero. A idz pan panie do dupy.

  • 126 (dRjy38), 2013-12-29 14:35 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Co do wskaznika paliwa awaryjny byl tylko czujnik poziomu paliwaktory jest w zbiorniku nalezy sciagnac zbiornik i jak sie uda to odkrecic go od zbiornika nalezy uwazac bo te szpileczki ktore go trzymaja lubialy sie urywac i w tedy trzeba kupic drugi zbiornik.
    2013-12-29, 14:35Natomias co do hamulcow masz jeszcze powietrze w ukladzie.

Reklama