Do prezydenta Romana: w sprawie bobrów i ekologii musi Pan się poduczyć!

Dyskusja dla wiadomości: Do prezydenta Romana: w sprawie bobrów i ekologii musi Pan się poduczyć!.


  • anonim, 2024-02-27 11:47 Cytuj Zgłoś nadużycie
    anonim () napisał(a):

    "Jak zabijesz bobra, nie będziesz miał dobra."

    Samuel Adalberg, Księga przysłów, przypowieści i wyrażeń przysłowiowych polskich

    przepowiednia na kwiecień ;)

  • anonim, 2024-02-27 13:47 Cytuj Zgłoś nadużycie
    anonim () napisał(a):

    "Jak zabijesz bobra, nie będziesz miał dobra."

    Samuel Adalberg, Księga przysłów, przypowieści i wyrażeń przysłowiowych polskich

    wiele dobrego na wybory ..BOBROM ;)

  • anonim (AwB7FS), 2024-02-27 18:30 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Już Pan odrobił lekcje Panie Piotrze?

  • anonim (hJTjJ), 2024-03-21 09:27 Cytuj Zgłoś nadużycie
    Ola (AE7eGG) napisał(a):

    Szczurami w stawie miejskim należy się zajac

    Lekcja biolodgii panie kandydacie na kolejną kadencję odrobiona ?

  • anonim, 2024-03-21 10:44 Cytuj Zgłoś nadużycie

    raport NIK dotyczacy rewitalizacji miasta Bolesławiec:

    2
    I. Dane identyfikacyjne
    Urząd Miasta Bolesławiec, Rynek 41-Ratusz, 59-700 Bolesławiec (dalej: „Urząd”)
    Piotr Roman, Prezydent Miasta Bolesławiec od dnia 19 listopada 2002 r.
    (dalej: „Prezydent” lub „Prezydent Miasta”)
    1. Realizacja procesu rewitalizacji.
    2. Efekty prowadzonej rewitalizacji.
    Lata 2016-2020 (III kwartał), z uwzględnieniem zdarzeń wcześniejszych
    i późniejszych o ile miały wpływ na działalność jednostki w kontrolowanym zakresie
    Art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli1
    Najwyższa Izba Kontroli
    Delegatura we Wrocławiu
    Renata Połatajko, główny specjalista kontroli państwowej, upoważnienie do kontroli
    nr LWR/139/2020 z 23 września 2020 r.
    (akta kontroli str. 1-2)
    1 Dz. U. z 2020 r. poz. 1200 ze zm., dalej: „ustawa o NIK”.

    3
    II. Ocena ogólna2 kontrolowanej działalności
    W Urzędzie realizowano uchwalony w 2016 r. Gminny Program Rewitalizacji Gminy
    Miejskiej Bolesławiec3 (dalej: „GPR” lub „Program”). Podejmowane w tym zakresie
    działania nie były jednak prawidłowe, gdyż nie odpowiadały założeniom Programu,
    a także nie doprowadziły do osiągnięcia większości zakładanych efektów
    w przewidzianym czasie.
    Realizacja procesu rewitalizacji prowadzona w oparciu o Program przebiegała
    z opóźnieniem w stosunku do Ramowego harmonogramu GPR.
    Nie doprowadzono do realizacji większości przedsięwzięć ujętych w GPR, w tym
    również, dla których wskazano finansowanie wyłącznie ze środków własnych.
    W latach 2017-2020 (do końca września) zakończono realizację tylko pięciu
    z 16 planowanych na lata 2017-2019 przedsięwzięć oraz trzech z 24, których
    zakończenie planowane było do końca 2020 r. Zakończone przedsięwzięcia nie
    miały charakteru działań na tyle skoncentrowanych i wszechstronnych, aby
    osiągnąć skutek w postaci odnowy obszarów zdegradowanych. Dodatkowo, zakres
    rzeczowy czterech z nich nie został w pełni zrealizowany.
    Znaczna część projektów realizowana była wybiórczo i nie była w pełni
    ukierunkowana na rozwiązywanie problemów społecznych. Występowały również
    przypadki realizacji w ramach przedsięwzięć rewitalizacyjnych projektów
    niewynikających z GPR, tj. takich, które nie były w nim zaplanowane
    i ukierunkowane na osiągnięcie jego celów lub logicznie powiązane z jego treścią
    i celami. Część z tych projektów dotyczyła obszaru nieobjętego rewitalizacją.
    Udział interesariuszy w procesie wdrażania rewitalizacji ograniczał się w zasadzie
    do planowanej realizacji przedsięwzięć ujętych w GPR oraz możliwości uczestnictwa
    w spotkaniach Komitetu Rewitalizacji.
    Przyjęty w GPR system monitoringu i ewaluacji nie zapewniał skutecznego
    dokonywania pomiaru i oceny procesu rewitalizacji. W Programie określono
    wskaźniki pomiaru stopnia zachodzących zmian oraz odniesiono je do celów
    rewitalizacji, jednak dla większości z nich nie określono wartości bazowych, jak też
    docelowych. Gromadzone w ramach prowadzonego monitoringu dane i informacje
    nie zawsze były rzetelne, a często dotyczyły również obszaru nieobjętego
    rewitalizacją. Nie dostarczały także informacji w zakresie wystąpienia przesłanek do
    aktualizacji Programu. Osiągnięte dotychczas efekty były znikome w stosunku do
    planowanych.
    W ocenie NIK, dotychczasowy sposób wdrażania i monitoringu GPR nie daje
    gwarancji osiągnięcia zakładanych efektów procesu rewitalizacji, zapewniającej
    zachowanie zasad komplementarności, koncentracji i kompleksowości. Pełna
    realizacja założeń Programu w obecnej sytuacji nie będzie możliwa i nie pozwoli na
    osiągnięcie przyjętych celów i efektów rewitalizacji

Reklama