Tragedia na A4: 5 osób zginęło, a 2 zostały ranne w wypadku

Dyskusja dla wiadomości: Tragedia na A4: 5 osób zginęło, a 2 zostały ranne w wypadku.


  • Luksus07 (vkatd), 2019-09-02 08:25 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Wiecie drodzy czytelnicy że na autostradzie nie ma policji? Odkąd nie ma policji autostradowej jest więcej wypadków i tiry swobodnie wyprzedzają na zakazie.

  • Aneta.P (ANud6c), 2019-09-02 08:34 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Bardzo prosze rodzinę pasażeów z busa o kontakt lub osoby które znały któregoś z Panów mój e-mail: [email protected]

  • aneta (ANud6c), 2019-09-02 08:37 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Bardzo prosze osoby które znały pasażerów z busa prosze o kontakt lub kogoś kto jest rodziną [...]

  • gość (euuDGT), 2019-09-02 09:33 Cytuj Zgłoś nadużycie

    A może koło odpadło,bo nie ma kola tylnego lewego,co mogło być powodem wypadku przy prędkości,jaką "busiarze" jeżdżą?

  • waldemar_, 2019-09-02 15:47 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Ci sami kierowcy na autostradach Europy jadą przepisowo. Np w Niemczech fotoradary stawiają w najmniej oczekiwanych miejscach. I to raczej działa. Jeśli jest ograniczenie do 130 kmh, to busy jadą 130 kmh. Bo za kilka kilometrów powyżej jest kara. Kara to jedyny skuteczny środek.... niestety. U nas w Polsce z fotoradarów zrobiono maszynkę do łatania wydatków budżetu państwa. ITD, która zarządza fotoradarami jest rozliczana z "planów sprzedażowych" (nieoficjalnie, ale jednak) więc poprawy bezpieczeństwa nie ma się co spodziewać. A już Policje o to nie proście. Tam też są plany sprzedażowe, nieoficjalne oczywiście. Statystyka musi grać.
    Nikt nie wycenia życia ludzkiego.
    Bezspornym jest, że nie da się wycenić straty człowieka….. dla rodziny i przyjaciół.
    Ale można policzyć ile jedno życie ludzkie daje straty dla budżetu.
    I zastanowić jak tego typu straty minimalizować. Gdzieś w krajach skandynawskich tak zrobiono - policzono ile kosztowało zdrowie, wychowanie, wykształcenie itp. obywatela tego kraju, do osiągnięcia tzw. wieku produkcyjnego. Następnie obliczono ile wpłynie do budżetu z jego pracy w postaci podatków itp. do chwili jego odejścia na emeryturę.
    To krok milowy w podejściu. Skoro moralnie się nie udaje to może ekonomicznie zadbać o życie każdego człowieka przez instytucje powołane do ochrony życia i zdrowia. Obowiązek państwa nie tylko konstytucyjny ale też ekonomiczny.
    Pamiętam były jakieś programy poprawy bezpieczeństwa kilkanaście… może więcej, lat temu. Np.: przy drodze pozostawiano czarne podłużne worki wypełnione czymś na kształt człowieka. Lub jak wprowadzono oznakowanie "czarny punkt z liczbą ofiar" w miejscach szczególnie wypadkowych. Ale to nie działa na dłuższą metę.
    Ktoś w komentarzach napisał o wprowadzeniu czasu pracy dla kierowców poniżej 3,5 t. To jest dobra myśl i przełoży się na konieczność odpoczynku. W tym wypadku wszystko wskazuje na to, że kierowca przysnął ( prosty odcinek, 6 rano, niedziela, mały ruch, już kawałek drogi przejechany, a przed nimi prawdopodobnie kolejny 1000 km.… ale tego już raczej się nie dowiemy. Jakiekolwiek próby ustalenia okoliczności wypadku prowadzone przez Policje czy Prokuraturę, nie przywrócą im życia.

    Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci dla rodzin zmarłych w tym wypadku.

  • west (eW8d8s), 2019-09-02 20:52 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Tylko jedno slowo KULTURA na jezdni.

  • 1
  • 2

Reklama