Dlaczego Bolesławiec?

Dlaczego Bolesławiec?
fot. Krzysztof Gwizdała Prezydent Bolesławca został zaproszony do wzięcia udziału w konferencji „Grunt na medal 2012” w celu podzielenia się doświadczeniami w zakresie przygotowania miasta do pozyskania inwestorów zagranicznych.
istotne.pl konkurs, urząd miasta, konferencja, inwestycja, guardian

Prezydent Bolesławca Piotr Roman wziął udział w konferencji, która odbyła się podczas V edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Grunt na medal 2012”. Konkurs przeprowadzany jest od 2005 roku przez Polską Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych we współpracy z marszałkami województw oraz Regionalnymi Centrami Obsługi Inwestora. Dla laureatów konkursu zwycięstwo oznacza promocję terenu inwestycyjnego i większą szansę na przyciągniecie inwestycji zagranicznych dla gminy. – Z 64 dotychczasowych zwycięzców konkursu 30 znalazło biznesowego partnera – informuje wiceprezes PAIiIZ Bożena Czaja. Bolesławiec został laureatem pierwszej edycji konkursu i znalazł się gronie miast, które pozyskały nowych inwestorów.

Prezydent Bolesławca został zaproszony do wzięcia udziału w konferencji w celu podzielenia się doświadczeniami w zakresie przygotowania miasta do pozyskania inwestorów zagranicznych. Prezydent Piotr Roman zaprezentował czynniki decydujące o efektywnym pozyskaniu inwestycji, zaznaczył umiejętne wykorzystanie położenia geograficznego, zaprezentował sposób zarządzania miastem, podkreślił znaczenie podnoszenia standardów życiowych w mieście oraz rozwój infrastruktury miejskiej.

– Jesteśmy przygotowani nawet na najbardziej wymagającego inwestora – mówi Piotr Roman. – Oferujemy nie tylko dobrze przygotowane tereny inwestycyjne, ale również ciekawe możliwości spędzania czasu wolnego. Dzisiaj inwestor nie pyta tylko o działki, bo to mają wszyscy. Inwestor chce wiedzieć: jakie są możliwości spędzania czasu wolnego oraz czy pracownicy będą mieli gdzie mieszkać.

Dobre przygotowanie terenów oraz klimat inwestycyjny były powodem do ulokowania właśnie w Bolesławcu m.in. zakładu SRG Global – grupa Guardian. – Po trzech latach od inwestycji jesteśmy pewni, że powtórzylibyśmy swoją decyzję. Wybraliśmy Bolesławiec z uwagi na idealną dla nas lokalizację. Najważniejsze było jednak wsparcie ze strony miasta, które pomogło nam na każdym etapie – powiedział podczas konferencji Enrique Martinez, dyrektor bolesławieckiego zakładu SRG Global.

Warto zaznaczyć, że konkurencja wśród gmin, które chcą pozyskać inwestorów, oferują tereny pod przyszłe inwestycje i dobrze przygotowane lokalizacje, jest olbrzymia. W czterech pierwszych edycjach konkursu wzięło udział 846 gmin, które łącznie zaprezentowały 1323 oferty inwestycyjne. Do ostatniej edycji konkursu zgłoszono 197 nowych ofert lokalizacyjnych dla inwestorów.

(informacja zlecona)