Barwny korowód przeszedł ulicami miasta. Uczestnicy parady brali udział w konkursie na najciekawsze przebranie związane z ceramiką. Rywalizacja odbywała się w dwóch kategoriach – indywidualnej oraz grupowej. Uczestnicy walczyli o nagrodę specjalną Prezydenta Miasta oraz o atrakcyjne nagrody ufundowane przez lokalne firmy.
Wyjątkową prezentację przygotowała w tym roku Ceramika Artystyczna. Pracownicy ceramiki zaprezentowali się w bogatych strojach stylizowanych na pawie oczka i pawie. Zamienili paradę w barwny, energetyczny karnawał ceramiczny i zdobyli pierwsze miejsce w kategorii grupowej.
Drugie miejsce zajęli uczniowie Katarzyny Sas (pracownia plastyczna MDK), którzy przebrali się za ceramicznego smoka w stempelki. Trzecie miejsce zajęli pracownicy Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej, którzy ułożyli z okazji parady specjalny hymn, stylizowany na piosence Maanamu „Nie poganiaj mnie, bo tracę oddech”.
Wyróżnienia grupowe otrzymali: grupa KOKOSY działająca przy GOKIS Gromadka, Futbol Akademii (szkółka piłkarska dla dzieci) oraz młodzieżowa drużyna pożarnicza z Czernej.
Indywidualnie przyznano trzy miejsca i trzy wyróżnienia. Pierwsze miejsce otrzymała Daria Szuk za przebranie Ceramiczna Fala, drugie Weronika Kunecka za przebranie Tort Urodzinowy, a trzecie Barbara Deberna za Ceramiczną Falującą Matrioszkę. Trzy wyróżnienia otrzymali: Oliwia Urda i Bartosz Urda za Uśmiechnięte Naczynia oraz Monika Kus za Pawicę Bolesławiecką.
Centrum Konferencyjno-Wypoczynkowe Zamek Kliczków ufundowało trzydniowy pobyt w Zamku Kliczków dla dwóch osób z wyżywieniem i zabiegami w Centrum SPA , a także weekendowy pobyt w Folwarku Książęcym, w nowym obiekcie, położonym 200 metrów od Zamku oraz karnety na basen. Zamek Kliczków jest zabytkowym obiektem wypoczynkowo-konferencyjnym położonym w Borach Dolnośląskich nad Kwisą. Wraz z Folwarkiem Książęcym pełnią funkcję hotelową oraz Centrum SPA. Wachlarz możliwości zamku i folwarku obejmuje aktywny wypoczynek, np. jazdę konną, poszukiwanie skarbów czy grę w tenisa, a także lokalne kulinaria bazujące na dziczyźnie.
Market KAUFLAND ufundował bony na zakupy o łącznej wartości 1500 zł. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe TECHBOL oraz Firma Transportowa „MIRKO” ufundowali czeki pieniężne, a Bolesławiecki Park Wodny ORKA wejściówki na basen. Do wygrania były również zaproszenia do Restauracja ANTICA oraz gadżety reklamowe KASY STEFCZYKA Oddział Bolesławiec.
20. Bolesławieckie Święto Ceramiki jest realizowane w ramach projektu ARGINET, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Kultura. Organizatorem 20. Bolesławieckie Święta Ceramiki jest Bolesławiecki Ośrodek - Międzynarodowe Centrum Ceramiki.