Zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR) przejęło obsługę numeru alarmowego 997 dla powiatu bolesławieckiego.
Od teraz każdy, kto z naszego powiatu zadzwoni pod numer 997, zostanie połączony z Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu; podobnie jak w przypadku wybrania numeru 112. (12 grudnia zakończy się przejmowanie rozmów z numeru 997 w całym województwie dolnośląskim).
Policja:
Zgłoszenie obsługiwane w CPR będzie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb, w zależności od charakteru zdarzenia lub zagrożenia. Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund.
Mundurowi dodają:
Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby.
Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już od kilku lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10–12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.
Obecnie w Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12–14 osób.
Co Wy na to?