Passat b5fl - brak mocy

  • Anonim (AtPxrk), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Passat b5fl 1. 9 tdi brak mocy po przekroczeniu 3000 obrotow auto przelacza sie w tryb awaryjny wszystko wraca do normy po ponownym odpaleniu. Miał ktos moze taki problem szukam dobrego mechanika, ktory takie cos juz naprawial.

  • Anonim (euIxAp), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Ja miałem dokładnie taki sam problem w pasku jak wjechałem w dużą kałużę, miałem automatyczną skrzynię biegów i po przekroczeniu ok.3000obr tracił moc. Wszystko było ok po ponownym uruchomieniu. Nic nie robiłem, po paru dniach chyba woda odparowała z jakiejś pierdułki i wszystko było ok.
    2013-02-25, 08:58Spróbuj spokojnie pojeździć przez kilka dni, schowaj auto do ciepłego garażu i zobaczysz czy mu przejdzie! Nie szarp się na mechaników bo być może mechanik wysuszy jakąś kostkę, a powie Ci, że wymienił pół silnika i skasuje kilka stówek :P.

  • Anonim (ArCSOJ), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Mozliwe ze zawiesza sie turbinka. Czeste w vw.

  • Anonim (evggdf), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Musisz podpiąć pod komputer i będziesz wszystko wiedział, możliwości jest sporo. Może to być np:
    - zapieczone łopatki turbiny.
    - nieszczelny układ turbo.
    - zaworek n75.
    - przepływomierz
    I jeszcze kilka innych.

    W zasadzie nigdy bym nie polecił "mechanika" z warty bolesławieckiej po tym co zrobił z moim autem, ale ma tam specjalistę od tego typu problemów. Ja osobiście auto odstawiam do Nowych Jaroszewicz. Jest tam chłopak, który wszystko potrafi naprawić i nigdy nie miałem z nim problemów. Złota rączka jeśli chodzi o motoryzacje. Pytaj o Michała.

  • Anonim (AE7gbm), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Miałem podobny przypadek a po uszczelnieniu pompy wtryskowej jest już ok.

  • Anonim (AtPxOB), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Jeśli auto nie chce jechać szybciej niż 120km/h, to turbina do czyszczenia na bank. Koszt łącznie z wyjęciem/wsadzeniem z powrotem max 200zł.

  • Anonim (AE7gbI), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Widze ze tu sami smieszni mechanicy to wstaw auto do garazu to wysusz to nie jedz do mechanika to niech mi ktos k... wa powie po jakiego h. Ja ja sie uczułem jak wy takie pierdoły piszecie.

  • Anonim (AtPxMF), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    -mechanik ale Cie poniosło.

  • Anonim (dRjUn1), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Sprawdź EGR kolego. Bajo!

  • Anonim (AE7ZuQ), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Dochodzisz do wniosku że tyle nauki a ty dalej nic nie wiesz?

  • Anonim (AE7w6q), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Ja podłączyłem pod komputer, i pokazało mi błąd doładowania, po usunięciu błędu jest na razie ok. Chwile wcześniej sprawdzałem olej i było trochę przy mało :) dolałem i juz nie mam tego problemu.

  • Anonim (ANulR2), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Ale ponownie miał będziesz! Już masz chyba trochę najechane, a turbinka bierze olej przez zużycie uszczelnienia. To są objawy zacierania kierownicy/łopatek ruchomych w części goracej turbiny. Spalany w silniku olej wytwarza nagar, który osadza się na ruchomych łopatkach. Jeżeli do tego kierowca uprawia tzw. "psj" ([…] styl jazdy) - jeździ przeważnie na niskich obrotach to nagar okleja się na tych łopatkach do tego stopnia, że gdy silnik potrzebuje zmiany ciśnienia doładowania zaklejone nagarem łopatki nie sa w stanie ruszyć sie, by zmienić kąt i wielkość strumienia spalin. W silniku są czujniki ciśnień na dolocie i wylocie z turbiny. Jeżeli różnica ciśnień na tych czujnikach wykroczy poza bezpieczne granice komputer silnika przełącza go w tryb awaryjny. Ma to na celu ochronę silnika przed poważnym uszkodzeniem. Spadek mocy jest spowodowany przełączeniem silnika w tryb awaryjny. Wystarczy wyłączyć zapłon i moc wraca, ale do czasu kolejnego zawieszenia łopatek - najczęściej podczas kolejnej próby gwałtownego przyspieszenia.
    Dobrze jest od czasu do czasu pozwolić turbinie popracować na wyższych obrotach np. przyspieszając. Zapobiega to zapiekaniu łopatek. Doraźnie proponuje diagnostykę na kompie i dalej co najmniej czyszczenie (dokładne z polerowaniem) łopatek ewentualnie regenerację turbiny. Być może przez nieszczelna turbinę (smarowanie części zimnej) bierze ci olej w stopniu powodującym zanieczyszczenia j. W. Oraz zanieczyszczenia egr czy czujnika sterowania turbiny.

  • Anonim (e3qkhT), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Pewnie przepływomierz.

  • Anonim (AtPxKw), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Ten samochód jest zepsuty. Nie da się go naprawić i jest do wyrzucenia.

  • Anonim (AtPxOh), 5 lat temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Czujnika sterowania turbiny. Czyli czujnik ciśnienia doładowania możliwe zawilgocenie przeważnie w takich porach roku a latem bez problemu.

  • 1
  • 2