12 maja br. do Komisariatu Policji w Karpaczu zgłosiła się mieszkanka powiatu karkonoskiego, która została oszukana przez osobę, która podszyła się pod jej córkę. – Oszust kontaktował się z nią za pośrednictwem komunikatora i poprosił o przelanie gotówki na wskazane konto na zakup telefonu komórkowego – relacjonuje podinspektor Edyta Bagrowska, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze. – Kobieta przelała środki i w ten sposób straciła blisko 1300 złotych.
Mundurowi ostrzegają: – Zanim zdecydujemy się pomóc innej osobie, przekazując jej swoje środki pieniężne, potwierdźmy, że to właśnie z nią prowadzimy konwersację.
Oraz przypominają o kilku ważnych zasadach:
- Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
- Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu ich użytkowania.
- Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze – zawartych w nich załączników.
- Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
- Informujmy dzieci o szkodliwych konsekwencjach wykorzystywania Internetu.
- Kontrolujmy strony internetowe, które przeglądają najmłodsi.
- Zablokujmy te witryny, których według nas dzieci nie powinny przeglądać.
- Uaktualniajmy system operacyjny i oprogramowanie, którego używamy.