Spółka PKP PLK: – Nowy rozkład uwzględnia codzienne kursy ponad 5 tys. połączeń aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych oraz kontynuację prac na liniach i stacjach. Rozkład został przygotowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z przewoźnikami tak, aby podróżni korzystali z efektów inwestycji. To lepszy dostęp do podróży pociągiem z nowych i zmodernizowanych stacji oraz przystanków, a także korzystniejsze oferty połączeń.
Bardziej konkurencyjna kolej będzie w Krakowie i Małopolsce
Od niedzieli w aglomeracji krakowskiej podróżni zyskają lepszą ofertę połączeń ze stolicy Małopolski do Wieliczki (58 pociągów w dobie, jest 38). To efekt budowy dodatkowego toru pomiędzy Krakowem Płaszowem a Bieżanowem. Podróże ułatwią nowe perony na stacjach Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów.
Od 22 grudnia pociągiem dojedziemy do Zakopanego
W okresie zimowym będą połączenia dalekobieżne m.in. z Trójmiasta, Szczecina i z Warszawy oraz połączenia regionalne. Na kolejowej zakopiance dodatkowy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki Rzozów Centrum i Wola Radziszowska Lipki. Na trasie przebudowano już blisko 30 stacji i przystanków.
O kilka minut krótszy będzie przejazd z Krakowa do Katowic
Najszybszy pociąg połączy stolice województw śląskiego i małopolskiego w 48 minut.
Wracają pociągi do Wisły
Po przebudowie torów i mostów m.in. na odcinku Goleszów – Wisła czas przejazdu z Katowic będzie o 30 min krótszy i zajmie ok. 1 h 40 min. Dla wygody podróżnych jest nowy przystanek Ustroń Brzegi oraz przebudowane i dostępne dla wszystkich stacje i przystanki.
O 30 pociągów więcej zatrzyma się na stacji Łódź Kaliska
Przez stację będzie kursować ok. 180 składów, m.in. dalekobieżne z Gdyni i Poznania do Krakowa, Katowic i Zakopanego. Na Łodzi Kaliskiej zatrzymają się wszystkie pociągi aglomeracyjne i regionalne z Sieradza i Zduńskiej Woli. Będzie więcej połączeń do Skarżyska-Kamiennej. To efekt przebudowy peronów, stacji i otwarcia wiaduktu.
Lepsze połączenia regionalne na Podlasiu
Są one wprowadzane dzięki modernizacji linii Rail Baltica. Po 14 latach od stycznia pociągi regionalne pojadą z Białegostoku do Czyżewa i Małkini w woj. mazowieckim. Dotychczas składy regionalne na podlaskiej trasie kursowały tylko do stacji Szepietowo. Będą krótsze o około kwadrans podróże w relacji Białystok – Siedlce, dzięki zwiększeniu prędkości pociągów na odcinku Hajnówka – Nurzec.
Cykliczny rozkład jazdy z Lublina do Warszawy
Pociągi dalekobieżne do stolicy będą odjeżdżać z Lublina Głównego 5 min po pełnej godzinie. Dobre zmiany są po pracach na trasie Hrubieszów – Zamość. Podróż skróci się o około 11 minut. Mieszkańcy Hrubieszowa będą mogli skorzystać z bezpośredniego połączenia do Kołobrzegu.
Podróżujący po Dolnym Śląsku zyskują dodatkowe połączenia
Po powrocie kolei na trasę Wrocław – Sobótka – Świdnica i Wrocław Sołtysowice – Jelcz kolej wraca ponad 20 latach do Chocianowa. To efekt przygotowania trasy przez samorząd województwa z udziałem prac PLK S.A. Czas przejazdu na trasie Legnica – Chojnów – Chocianów: ok. 40 min.
PKP PLK: – Zwiększa się liczba przystanków i dostępność do kolei
Od niedzieli, 11 grudnia dostęp do kolei ułatwi 6 nowych przystanków
Oto one: Zator Park Rozrywki na linii Kraków Płaszów – Oświęcim, Wolbrom Zachodni na linii Tunel – Sosnowiec, Tomaszówek na trasie Łódź – Skarżysko Kamienna, Rzozów Centrum i Wola Radziszowska Lipki na trasie Kraków – Zakopane, Ustroń Brzegi na linii Wisła – Katowice.
Od stycznia pociągi zatrzymają się na kolejnych nowych przystankach na Mazowszu: w Groszowicach, między Radomiem a Dęblinem, oraz w Dąbrówce Zabłotniej, między Skarżysko-Kamienną a Radomiem.
Kompleksowa informacja dla podróżnych
Informacje na temat aktualnego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach, w Internecie na portalpasazera.pl, stronach przewoźników oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP.