Jesteś lub byłeś klientem Netii? Po decyzji UOKiK może przysługiwać ci rekompensata

Jesteś lub byłeś klientem Netii? Po decyzji UOKiK może przysługiwać ci rekompensata
fot. unsplash.com (Christin Hume) Decyzją UOKiK Netia ma zwrócić klientom koszty usług dodatkowych, które włączała bez ich wyraźnej zgody.
istotne.pl 4 netia, komunikat

Netia ma zwrócić swoim klientom koszty usług dodatkowych, które zostały włączone przez operatora bez wyraźnej zgody klienta. To decyzja Urzędu Kontroli Konkurencji i Konsumentów, który prowadził w tej sprawie postępowanie.

Jak czytamy w serwisie wirtualnemedia.pl:

W decyzji z 30 grudnia ub.r. prezes UOKiK orzekł, że Netia narusza zbiorowe interesy konsumentów, ponieważ włącza klientom bez ich wyraźnej zgody sześć usług dodatkowych: – Bezpieczny Internet 2, – Bezpieczny Smartfon, – Identyfikacja Numeru, – Pakiet HBO HD, – GigaNagrywarka Standard, – GigaNagrywarka Maxi.

UOKiK zobowiązał operatora do zmodyfikowania procedur sprzedażowych w taki sposób, aby klienci byli w pełni informowani o dodatkowych usługach i płatnościach za nie. Klienci mają też być pytani, czy zgadzają się na włączenie dodatkowych usług. Netia ma także zrekompensować poniesione wydatki użytkownikom, którym bez ich zgody aktywowano usługi dodatkowe.

Co trzeba zrobić aby uzyskać rekompensatę? Operator zamieścił informacje na ten temat na swojej stronie www oraz na profilu na Facebooku:

Netia o decyzji UOKiK