E-marketing – co to jest i czy warto w to inwestować?

E-marketing – co to jest i czy warto w to inwestować?
fot. Devispace Prowadząc firmę, zapewne dobrze wiesz, czym jest marketing. Jednak to pojęcie z przedrostkiem „e” budzi pewne konsternacje.
istotne.pl 86 internet, sklep

E-marketing, czyli marketing w Internecie, umożliwia dotarcie do dużego grona odbiorców praktycznie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Czym właściwie jest marketing internetowy, co należy o nim wiedzieć i dlaczego warto go mieć?

Czym jest e-marketing?

E-marketing (digital marketing) to działania, których celem jest promowanie marki oraz jej produktów w Internecie. Dotyczy wszelkich działań i strategii, jakie są realizowane przy wykorzystaniu sieci internetowej i stron WWW.

Istotne jest zaangażowanie użytkowników Internetu oraz umożliwienie im wejścia w interakcję z marką, a także jej produktami. Coraz więcej firm przenosi swoją działalność do sieci – uzupełniając tradycyjne kanały komunikacji.

Szeroka dostępność do sieci internetowej oraz niskie koszty tego typu promocji sprawiły, że marketing internetowy wykorzystuje obecnie zdecydowana większość organizacji na świecie.

Dlaczego warto inwestować w marketing internetowy?

Odpowiednio zaplanowany i wdrożony jest niezwykle skuteczny. Jakie korzyści niesie za sobą marketing w Internecie i dlaczego warto w niego inwestować?

Całodobowy dostęp na całym świecie

Internet daje możliwość dostępu 24/7. Dzięki temu firmy docierają do klientów przez całą dobę. Ma to znaczenie zarówno na rynku lokalnym, jak i światowym, gdzie dużą rolę odgrywają strefy czasowe. Ponadto klienci mogą skorzystać z usług firmy lub kupić produkty w dogodnym dla siebie momencie – nawet w środku nocy.

Obecność na rynku globalnym

Sieć internetowa zaciera realne granice. Lokalne firmy mogą wybić się i zaistnieć w całym kraju, a także na świecie. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu było to bardzo ograniczone. Dopiero e-marketing otworzył drzwi dla wielu mniejszych firm. W jednym czasie można dotrzeć do setek, a nawet tysięcy potencjalnych klientów.

Zdobycie przewagi konkurencyjnej

Duża aktywność w sferze promocji stron WWW pozwala na uzyskanie przewagi nad innymi firmami z branży i lepsze pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Efektem tego będzie wzrost liczby klientów i osiąganie coraz większych zysków.

Niższe koszty kampanii

Marketing w Internecie jest tańszy niż ten prowadzony offline. Dysponując porównywalnym budżetem, działania w sieci zazwyczaj przynoszą więcej efektów, niż te stacjonarne. Zatem niewątpliwie reklama internetowa pomaga zoptymalizować koszty kampanii reklamowej.
Dodatkowo dostępny jest szereg darmowych rozwiązań, które pozwalają na stałe poszerzanie kręgu odbiorców witryn internetowych, dlatego nawet niewielkie lokalne firmy mogą skorzystać z tego, co niesie za sobą marketing w Internecie.

Analityka w e-marketingu

Aby przyciągnąć uwagę użytkownika, konieczne jest stworzenie komunikatów dopasowanych swym przekazem do jego potrzeb.
E-marketing wykorzystuje możliwości analityczne, które pozwalają na badanie zachowań klientów. Ułatwia to wybór optymalnych narzędzi do obranej strategii, a nowoczesne rozwiązania umożliwiają monitorowanie założeń realizowanych kampanii.

Budowanie pozytywnego wizerunku marki

Klienci sprawdzają w Internecie opinie na temat marek i produktów. Wiarygodna firma to taka, która ma aktualną stronę internetową, profil w mediach społecznościowych (social mediach), a także dba o spójny content marketing.

Szerokie promowanie stron internetowych przyczynia się do pozyskiwania klientów i utrzymywania z nimi ścisłych relacji. Staje się to czynnikiem sprzyjającym upowszechnianiu się pozytywnego wizerunku i świadomości marki na rynku.
Ponadto media społecznościowe umożliwiają klientom szybki kontakt klienta z firmą. Ma to szczególne znaczenie w przypadku m.in. zgłaszania reklamacji czy wyrażania opinii.

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Nawet to, że na stronie internetowej znajdują się wysokojakościowe teksty, zawierające frazy kluczowe, nie zagwarantuje odpowiedniego ruchu. Potrzebna jest do tego odpowiednia promocja, która uzupełni wysiłki content marketingu, jakie zostały podjęte w związku z realizacją wartościowego przekazu.

Odpowiednio opracowana kampania promocyjna w Internecie doprowadzi do tego, że witryna będzie odwiedzana przez coraz szerszą grupę użytkowników.

Najpopularniejsze narzędzia – marketing internetowy

Skuteczna reklama w Internecie to szereg różnych, połączonych ze sobą elementów. Może przyjmować wiele form, co w rezultacie pozwala zwiększyć jej skuteczność. Wśród najpopularniejszych narzędzi używanych do e-marketingu wymienić można:

  • pozycjonowanie witryn internetowych, w tym SEO (Search Engine Optimization)
  • reklamowanie produktów i usług w ramach systemu płatnych reklam Google Ads/ Google Adwords
  • prowadzenie kont na portalach społecznościowych typu Facebook czy Instagram
  • mailing — przesyłanie reklam poprzez pocztę elektroniczną

Reklama firmy w Internecie

Marketing w Internecie pomaga w osiągnięciu trwałych efektów.
Jednak, aby marketing internetowy przynosił wymierne korzyści, musi być właściwie zaplanowany, a następnie wdrożony. Konieczne jest też śledzenie trendów obecnych w marketingu internetowym.

Skuteczny e-marketing wymaga podjęcia złożonych wysiłków, dlatego zalecane jest, by zajęli się tym specjaliści z agencji interaktywnej. Wówczas masz pewność, że e-marketing Twojej firmy jest w dobrych rękach!

tekst zlecony