Ma być bezpieczniej na A4. Kierowco, przygotuj się na utrudnienia!

Montaż urządzenia nad drogą
fot. GDDKiA Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad: – Kontynuujemy montaż urządzeń z zakresu inteligentnych systemów transportowych (ITS) wzdłuż odcinków autostrad A4 i A8 w woj. dolnośląskim i opolskim.
istotne.pl 183 a4, gddkia

Reklama

Jak informuje wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: – W najbliższych tygodniach należy spodziewać się miejscowych utrudnień, polegających na ograniczaniu pojedynczych pasów ruchu lub chwilowym zatrzymaniu ruchu drogowego na jednej lub obu jezdniach drogi. Dotyczy to A4 pomiędzy węzłem Wrocław Pietrzykowice a granicą woj. dolnośląskiego i opolskiego oraz na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 pomiędzy węzłami Kobierzyce i Psie Pole.

Co zostanie zrobione?

Zakres prac obejmuje montaż pętli indukcyjnych w nawierzchni jezdni, które włączone do systemu zarządzania ruchem będą umożliwiały wykrywanie, klasyfikowanie oraz zliczanie pojazdów. Przewidziany jest także montaż tablic zmiennej treści w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

Kiedy ruszą prace?

Rozpoczęcie prac planowane jest we wtorek 7 czerwca br., jednak termin ten może ulec zmianie ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne.

Zarządca:

Prosimy o ostrożność i wzmożoną uwagę. Dzięki prowadzonym pracom już w najbliższej przyszłości zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Czym są urządzenia ITS?

Montowane właśnie urządzenia ITS będą wpływać na zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg. Urządzenia te, za pośrednictwem tablic zmiennej treści oraz komunikatów głosowych nadawanych w paśmie CB radia, będą informować o warunkach na drodze. Kierowcy otrzymają informacje o wypadkach i kolizjach, robotach drogowych, utrudnieniach, objazdach, czasach przejazdu czy też zajętości miejsc parkingowych na MOP-ach. Urządzenia przekażą też dane na temat warunków pogodowych, stanu nawierzchni i widoczności na drodze.

Drogowcy dodają: – Krajowy System Zarządzania Ruchem będzie rozwiązaniem zapewniającym całkowitą automatyzację procesów zarządzania ruchem drogowym. System będzie posiadał zdolność rozpoznawania i informowania o sytuacjach wyjątkowych, takich jak np. pojazd poruszający się pod prąd czy obecność przeszkód na pasach ruchu.

Reklama